Pandemia, care a adus și închiderea puținelor magazine de muzică care mai există, a dat un imbold în plus streaming-ului, inclusiv celui muzical, care ajunge la al cincilea an consecutiv de creștere.
Veniturile industriei muzicale, conform raportului oficial realizat de RIAA (Recording Industry Association of America), au fost anul trecut de 12,2 miliarde de dolari, în creștere cu 9,2% față de 2019.
Creșterea a fost susținută, în primul rând, de platformele de streaming, care au generat 10,1 miliarde, de la 8,9 miliarde în urmă cu un an, marcând al cincilea an consecutiv de creștere.
Spotify și Apple Music au fost cei mai mari contribuitori la aceste venituri, cele două platforme aducând împreună industriei muzicale venituri de 7 miliarde de dolari.
Streaming-ul a reprezentat 83% din toate veniturile pe anul trecut. În același timp, download-urile și CD-urile au continuat să scadă.
Dincolo de streaming, impresionează creșterea vinilului, singurul format fizic care este în creștere, și nu orice creștere, ci una de 29%, obținută în condițiile în care magazinele fizice de muzică au fost închise în cea mai mare parte a anului trecut.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăMuzica pe vinil a generat anul trecut venituri de 619,6 milioane de dolari.
Raportul RIAA nu face, însă, lumină, în ceea ce privește modul în care acești bani sunt împărțiți. Nu se știe, mai ales, câți bani au ajuns la artiștii independenți, care nu au putut să organizeze concerte din cauza pandemiei.