Compania Transparent Design, cel mai mare procesator specializat pe nișa sticlei plane din România, pregătește extinderea cu 30% a capacității de producție a fabricii din Popești-Leordeni, de unde pleacă zilnic câte 1.300 de metri pătrați de sticlă.
Familia Alina și Marian Nechifor a investit în ultimii doi ani peste 5 milioane de euro în modernizarea Transparent Design, pentru a ajunge la o capacitate zilnică de producție de 1.300 de metri pătrați de sticlă securizată.
Acum lucrează la actele necesare extinderii fabricii din Popești-Leordeni cu încă două hale ce vor duce suprafața totală la peste 14.000 de metri pătrați.
„Capacitatea de producție a fabricii va crește cu 25-30% după extindere. Așteptăm autorizația de construire și în cursul lunii mai anticipăm demararea lucrărilor. Din iulie vor începe să vină și noile echipamente, iar până la sfârșitul anului le vom avea și pe acestea. Investiția în extindere este de aproximativ 3 milioane de euro“, a declarat, pentru Profit.ro, Marian Nechifor CEO-ul Transparent Design.
Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, iar pentru acest an Nechifor estimează o creștere de 10-15%. În 2024, ca urmare a extinderii, el speră să urmeze aceeași tendință și anticipează o creștere de 25% a cifrei de afaceri.
Transparent Design a trecut, recent, printr-o investiție de circa 1,6 milioane de euro într-o centrală fotovoltaică ce asigură circa 25% din energia necesară fabricii. Această investiție a fost motivată de impactul major asupra costurilor de producție pe care l-a avut creșterea prețului la energie, fabrica fiind un consumator mare datorită tehnologiei folosite la securizarea sticlei. Tocmai de aceea, muncitorii fabricii din Popești-Leordeni lucrează într-un singur schimb, pentru a folosi energia fotovoltaică pe timpul zilei.
Compania furnizează sticlă pentru ansambluri rezidențiale, malluri, birouri, hoteluri, dar și pentru industria auto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Birourile continuă să se reamenajeze. Avem montatori de compartimentări de birouri care achiziționează lunar cantități bune de marfă. Și partea de rezidențial de lux merge bine, unde livrăm sticlă pentru balustrade, interioare, cabine de duș. Lucrăm și pentru industrie unde furnizăm sticlă pentru autobuze, metrouri. Noi nu facem și pereți cortină“, a explicat Marian Nechifor.
La finalul anului trecut a mai fost anunțată o investiție majoră pe piața sticlei. Compania poloneză Press Glass, unul dintre cei mai mari producători de sticlă termoizolantă din Europa, și-a anunțat intenția de a investi 50 de milioane de euro în construcția unei fabrici în Oradea.