Compania franceză de cercetare de piață Ipsos, numărul trei mondial, va prelua patru divizii din domeniul cercetării ad-hoc ale rivalului german GfK din 26 de țări, inclusiv din România, în schimbul a 105 milioane de euro în numerar.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cele patru divizii GfK de cercetare ad-hoc (custom research) care fac obiectul tranzacției au împreună circa 1.000 de angajați în 26 de țări: Argentina, Australia, Austria, Belgia, Brazilia, Chile, China, Cehia, Elveția, Germania, India, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Peru, Polonia, România, Rusia, Singapore, SUA, Suedia, Ucraina, Ungaria și Turcia.
Veniturile celor patru divizii sunt estimate să depășească 200 milioane de euro în aceast an. Tranzacția va fi finalizată în această toamnă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul Ipsos, fondat la Paris în urmă cu 45 de ani, este al treilea mare jucător din domeniul cercetării de piață la nivel global, după Nielsen Company și Kantar Group, ambele cu sediul central în Marea Britanie.
Francezii sunt prezenți în 89 de țări, inclusiv în România, piață pe care activează din 1994.
GfK este cea mai mare companie de cercetare de piață din Germania și a patra cea mai mare din lume. Compania are peste 13.000 de angajați în mai mult de 100 de țări. Subsidiara din România, înființată în 1992, a ajuns în prezent la peste 700 de angajați și afaceri de 97 milioane de lei (21 milioane euro).