O nouă legislație europeană care vizează giganții din domeniul tehnologiei este la un pas de a fi adoptată și va presupune mai multe aspecte legat de care giganții americani s-au arătat deranjați, inclusiv modificări esențiale ale ecosistemului Apple.
Apple a controlat cu o mână de fier tot ce intră și are voie să funcționeze în ecosistemul produselor sale mobile, incluzând aici aplicațiile și felul în care acestea sunt livrate.
Ecosistemul Apple ar putea suferi modificări fundamentale după adoptarea Digital Markets Act, despre care parlamentarii europeni au anunțat săptămâna aceasta că au ajuns la un acord și este aproape de adoptare.
Pentru Apple, DMA va înseamna două lucruri cu care gigantul american nu este deloc de acord. În primul rând, App Store nu va mai putea fi unicul magazin de aplicații pentru produsele mobile Apple, ci se va face loc alternativelor - magazinelor terțe de aplicații.
În al doilea rând, ar deveni posibil ceea ce dezvoltatorii numesc sideloading, adică instalarea din alte surse, care nu sunt neapărat magazine de aplicații. Aici intră instalarea unei aplicații descărcate din browser și salvate local sau instalarea unei aplicații de pe medii externe de stocare, precum un SSD portabil.
Apple spune, ca de obicei, că aceste modificări vor slăbi securitatea și intimitatea utilizatorilor, deschizând mai ușor calea malware-ului și a atacurilor. Argumentul stă în picioare doar parțial, deoarece chiar Apple facilitează deja aceste operațiuni pe propriile desktop-uri și laptopuri.
Problema este că magazinele alternative de aplicații și sideloading-ul ar putea scădea numărul de instalări făcute din App Store, acolo unde Apple percepe un comision din fiecare vânzare. Altfel spus, veniturile Apple din aplicații ar fi puse în pericol.