Creatorii americani de conținut de pe TikTok le-au cerut urmăritorilor să se aboneze la canalele lor de pe platforme rivale precum Istagram, deținută de Meta și YouTube, platforma grupului Alphabet, după ce o instanță federală de apel a decis că aplicația de social media ar putea fi interzisă dacă nu este vândută unei companii din SUA până pe 19 ianuarie, transmite Reuters.
TikTok a devenit o forță digitală majoră din SUA, deoarece a crescut la 170 de milioane de utilizatori din SUA, în special tinerii atrași de videoclipurile sale scurte, scrie News.ro.
Platforma a absorbit agenții de publicitate de la unii dintre cei mai mari jucători din SUA și a adăugat platforma comercială TikTok Shop, care a devenit o piață pentru firmele mici.
Congresul SUA, temându-se că proprietarii chinezi ai TikTok adună informații despre consumatorii americani, a adoptat o lege prin care proprietarul său, ByteDance, susținut de chinezi, să cedeze TikTok în SUA sau să fie interzisă.
CITEȘTE ȘI TikTok reacționează virulent la vânzarea forțată sau interzicerea în SUAVineri, o curte federală de apel a menținut legea. Amenințările politicienilor și ale altora la adresa TikTok s-au dezvoltat timp de ani de zile, ceea ce i-a determinat pe unii utilizatori să elimine amenințările recente.
Acest lucru a părut să se schimbe vineri, cu perspectiva unei interdicții în doar șase săptămâni. Un recurs la Curtea Supremă este încă posibil.
”Pentru prima dată îmi dau seama că o mare parte din ceea ce am lucrat ar putea dispărea”, a declarat Chris Mowrey, un influenser al rețelelor sociale cu 470.000 de urmăritori pe TikTok, pentru Reuters.
”Nu cred că s-a vorbit suficient despre cât de dăunător va fi din punct de vedere economic pentru firmele mici și creatori”.
CITEȘTE ȘI Google Payment, plasat sub supraveghere pe motiv de fraudă. Compania se duce la judecătoriÎn aplicație, urmăritorii și creatorii de conținut și-au exprimat îngrijorarea și confuzia, mulți spunând că se îndoiesc că platforma va supraviețui și că sunt pregătiți pentru ce e mai rău.
Chris Burkett, un creator de conținut pe TikTok, cu 1,3 milioane de oameni care urmăresc videoclipurile despre stilul de viață al bărbaților, a spus că nu crede că platforma va dura.
”Nu cred că această aplicație are longevitate în Statele Unite”, a spus el într-o postare video, cerând publicului său să-l urmărească pe alte platforme de socializare, cum ar fi Instagram, YouTube, X și Threads.
CITEȘTE ȘI Chatbot-ul Grok, disponibil pentru toți utilizatorii X”Am alocat atâția ani și atât de mult timp în construirea comunității noastre aici”, a spus creatorul de conținut pentru călătorii culinare SnipingForDom, care are 898.000 de urmăritori în aplicație. Deși nu credea că sfârșitul este aproape pentru TikTok, le-a spus totuși urmăritorilor să-l contacteze pe pagina sa de Instagram. Alții așteptau și ei mai multe informații.
Sarah Jannetti, un consultant TikTok Shop, a spus că clienții săi nu sunt îngrijorați de o potențială interdicție TikTok și nu își vor schimba afacerile ”până când nu vor vedea ceva mai concret”.