Producătorul de anvelope Michelin se așteaptă ca profitul din acest an să depășească nivelul de dinaintea pandemiei, după ce a raportat rezultate pentru 2021 mai bune decât se estima, în urma majorării vânzărilor și a prețurilor, care au compensat presiunile inflaționiste, transmite Reuters.
Compania franceză estimează un profit operațional de peste 3,2 miliarde de euro (3,6 miliarde de dolari) în acest an, în creștere față de 3,01 miliarde de euro în 2019 și în linie cu precedenta prognoză că va reveni la nivelul de dinaintea pandemiei până la finalul lui 2022, scrie Agerpres.
Însă, redresarea va fi diferită pe piețe.
"Unele piețe vor fi peste nivelul din 2019, dar, de exemplu, piața echipamentelor originale pentru vehicule ar putea să nu ajungă încă la nivelul din 2019", a afirmat directorul financiar Yves Chapot, pentru Reuters.
Pentru acest an, Michelin se așteaptă ca piața de anvelope pentru camioane ușoare să urce cu 0%-4%, în timp ce piața de anvelope pentru camioane ar urma să înregistreze un avans de 1%-5%.
Piața de anvelope speciale, cel mai rezilient segment al companiei, ar urma să înregistreze o expansiune de 6%-10%, pe fondul redresării sectorului aviației.
Anul trecut, vânzările Michelin au crescut cu peste 16%, la 23,80 miliarde de euro, peste estimările analiștilor, în timp ce profitul operațional a urcat la 2,97 miliarde de euro, în linie cu previziunile analiștilor
Expunerea Michelin la recentele tensiuni provocate de conflictul dintre Ucraina și Rusia, de unde importă unele materii prime, este limitată. De asemenea, compania nu se așteaptă la un impact pe termen scurt asupra activităților sale în urma recentelor proteste ale șoferilor de camioane din Canada, a declarat Chapot.
Grupul Michelin, care numără 123.000 de salariați la nivel mondial dintre care 17.000 în Franța, a anunțat anul trecut trei valuri de plecări în cadrul unui "plan de simplificare și competitivitate", avansând cifra de 2.300 de posturi care ar urma să fie eliminate până în 2023. La finele lunii martie, Michelin a informat că a ajuns la un acord pentru eliminarea a 531 de posturi în 2021, în primul an al planului de restructurare.
Grupul Michelin și-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România aproape 3.000 de angajați, trei uzine - două la Zalău și una la Florești - și o rețea comercială. Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operațiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croația, Bosnia, Macedonia, Muntenegru și Serbia.