Factorii geografici, politici și economici joacă un rol crucial în performanța industriei aviatice globale.
Un infografic analizat de Profit.ro arată care sunt companiile aeriene cu cele mai numeroase anulări de zboruri.

Anulările sunt uneori justificate, fiind cauzate de condiții de zbor nesigure, precum vreme periculoasă, probleme de securitate sau defecțiuni tehnice ale aeronavelor.
Totuși, unele anulări sunt sub controlul companiei aeriene, fiind cauzate de factori precum lipsa personalului, conflicte în programare sau întârzieri în mentenanță, care ar fi putut fi evitate printr-o planificare mai bună.

Acest grafic făcut de VisualCapitalist prezintă topul celor 15 companii aeriene cu cele mai ridicate rate de anulare a zborurilor și numărul total de zboruri operate în 2024. Datele sunt furnizate de Cirium.
Care companii aeriene au cele mai multe anulări
Mai jos sunt prezentate cele 15 companii aeriene cu cele mai ridicate rate de anulare, regiunea, țara de origine și numărul total de zboruri din 2024:
Dana Air a avut cea mai mare rată de anulare dintre companiile monitorizate de Cirium, în mare parte din cauza suspendării în aprilie 2024 de către Autoritatea Civilă de Aviație din Nigeria, în urma unui incident pe pistă.
Majoritatea companiilor aeriene cu cele mai multe anulări provin din regiunile Asia-Pacific și Orientul Mijlociu & Africa. Doar o companie din America de Nord (Cape Air) și una din Europa (Ural Airlines) figurează pe această listă.
În 2024, Ural Airlines a fost adăugată pe lista de sancțiuni a Uniunii Europene pentru presupusa susținere a operațiunilor militare ale Rusiei în Ucraina, transportând personal militar și creând un sistem special de vânzare de bilete în colaborare cu Ministerul Apărării din Rusia.

Companiile aeriene mai mici care conectează zone izolate sau insulare—precum Air Seychelles, Winair (Caraibe), Air Austral (Réunion și insulele Oceanului Indian) și Cape Air (SUA și Caraibe)—se confruntă adesea cu rate mai mari de anulare din cauza provocărilor legate de vreme, infrastructură și complexități operaționale.
Companiile aeriene indoneziene, precum Lion Air, Wings Air și Batik Air, se confruntă cu provocări similare, operând într-un arhipelag de peste 17,000 de insule, afectate frecvent de condiții meteorologice extreme, precum musoni și erupții vulcanice.