Doi senatori americani propun o lege care să solicite Administrației Federale a Aviației (FAA) să rescrie standardele de evacuare a aeronavelor, pentru a lua în considerare mai bine condițiile reale, transmite Reuters.
Regulile actuale spun că operatorii aerieni trebuie să poată evacua pasagerii în 90 de secunde, dar nu stabilesc cerințe privind dimensiunea scaunului, scrie News.ro.
FAA folosește teste pentru a determina dacă dimensiunile reduse ale scaunelor și spațiul dintre scaune sunt sigure.
Senatorii Tammy Duckworth și Tammy Baldwin susțin că testele de simulare ale FAA nu includ condițiile din viața reală și propun Legea privind evacuarea de urgență a cabinei aeronavei (EVAC).
"M-a îngrozit că nu este un test realist. Ei folosesc grupuri de oameni apți", a declarat Duckworth, care este dublu amputat, pentru Reuters, menționând că testele FAA se referă doar la 60 de pasageri.
”Standardele actuale nu sunt realiste și, dacă vom testa, trebuie să avem parametri realiști.”
În 2018, Congresul a ordonat FAA să emită reglementări care să stabilească dimensiunile minime pentru scaunele pentru pasageri ”necesare pentru siguranța pasagerilor” în termen de un an, dar nu a făcut acest lucru.
FAA a lansat un studiu de evacuare a cabinei aeronavei în martie și a declarat joi că examinează 26.000 de comentarii publice pe care le-a primit pentru a determina ”dacă dimensiunea și distanța actuală dintre scaune afectează evacuarea pasagerilor”.
Agenția a menționat că Congresul îi cere să urmeze liniile directoare de cercetare etică pentru testarea umană, limitând utilizarea persoanelor cu dizabilități, a copiilor și a vârstnicilor.
C.B. ”Sully” Sullenberger, pilotul comercial care a aterizat în siguranță un Airbus A320 pe râul Hudson din New York în 2009, după ce a lovit un stol de gâște, a declarat pentru Reuters că sprijină proiectul de lege.
”Fiind unul dintre puținii oameni care au fost nevoiți să comande evacuarea unui avion de linie după o aterizare de urgență, am văzut direct cât de dificil poate fi”, a spus Sullenberger, spunând că ”îmbunătățește siguranța pasagerilor și a echipajului prin îmbunătățirea standardelor de evacuare a aeronavelor, pentru a reflecta realitatea evacuărilor de urgență și pentru a salva vieți atunci când secundele contează".
Două asociații comerciale ale companiilor aeriene spun că FAA nu ar trebui să scrie reglementări care să stabilească dimensiunile minime ale scaunelor, argumentând că agenția ”a studiat amănunțit dimensiunile scaunelor și a concluzionat că dimensiunile și configurațiile actuale pentru pasageri sunt sigure”.
Luna trecută, alți șase senatori democrați au îndemnat FAA să interzică companiilor aeriene să mai micșoreze locurile de avion.
În septembrie, o curte de apel a Statelor Unite a audiat argumente din partea unui asociații a transportatorilor aerieni care îi solicită să ordone FAA să stabilească dimensiunile minime ale scaunelor pentru avioanele de pasageri.