Consiliul Județean (CJ) Cluj anunță că se asociază cu municipiul Cluj-Napoca și cu șapte comune învecinate pentru realizarea trenului metropolitan, din bugetul județului și din fonduri atrase de CJ Cluj urmând a fi alocate aproape 10 milioane de euro pentru realizarea acestei investiții.
Un proiect de hotărâre care vizează asocierea Consiliului Județean Cluj cu municipiul Cluj-Napoca și cu comunele Florești, Gilău, Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău, în vederea realizării obiectivului de investiții: „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” va fi supus aprobării consilierilor în ședința ordinară din data de 29 aprilie.
Acordul de asociere prevede că din fondurile accesibile Consiliului Județean vor fi acoperite cheltuielile neeligibile necesare pentru construirea parcărilor auto în sistem „Park&Ride”, care vor fi amplasate în vecinătatea stațiilor feroviare din localitățile Bonțida, Răscruci, Jucu, Câmpenești, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău, scrie News.ro.
„Finanțarea acestor investiții urmează a fi realizată atât din bugetul propriu al Consiliului Județean, prin alocări multianuale, cât și din alte surse, inclusiv din fonduri europene. În urma încheierii acordului de asociere vor putea fi demarate, într-un timp cât mai scurt, studiile de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică, astfel încât finanțarea investiției să poată fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, Prioritatea (P6) - Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – trenurile metropolitane”, informează, joi, Consiliul Județean Cluj într-un comunicat.
Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonțida – Cluj-Napoca – Gârbău, în lungime de 48,8 km. Conform documentației elaborate până în prezent, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcționa exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h și cu o frecvență de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportați va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.
„Este un proiect de o importanță strategică nu doar pentru zona metropolitană a Clujului ci pentru întreg județul, un proiect prioritar pe care îl susținem cu toată convingerea. Vom contribui, astfel, începând chiar de anul viitor, cu circa 10 milioane de euro, pentru materializarea acestei investiții ce are drept scop fluidizarea traficului auto, o mobilitate mai mare a clujenilor care fac naveta între Cluj-Napoca și localitățile limitrofe, dar și reducerea substanțială a timpului parcurs în trafic” a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.