Compania chineză Nio a purtat discuții exploratorii cu Mercedes-Benz pentru o relație care să-l determine pe producătorul german de automobile să investească în startupul vehiculelor electrice, în schimbul accesului la tehnologiile sale, au spus doi oameni cu cunoștințe directe asupra problemei, transmite Reuters.
Fondatorul și directorul general al Nio, William Li, a discutat despre potențiala colaborare cu CEO-ul Mercedes, Ola Kaellenius, la începutul acestui an, dorind o investiție din partea companiei germane iar Nio să-și împărtășească capacitățile de cercetare și dezvoltare cu Mercedes, au spus sursele.
Discuțiile nu au ajuns atât de departe până la discuții cu privire la detaliile despre tehnologia care urmează să fie transferată și potențiala investiție financiară, au spus aceștia.
Una dintre surse a spus că Nio a abordat Mercedes cu propunerea de asociere, dar a spus că s-a confruntat cu rezistență în cadrul companiei germane, care a discutat despre aceasta la nivel intern în ultimele săptămâni și că este foarte probabil că nu va continua.
Nu a fost clar când va fi luată o decizie privind legătura.
Nio, când a fost contactată, a negat că a vorbit cu Mercedes despre o colaborare, numind-o „neadevărată”, fără a detalia.
Mercedes a spus într-un răspuns separat că, deși nu existau planuri de colaborare cu Nio, ”Ola Kaellenius este într-un dialog regulat continuu cu diverși lideri din industrie și colegi, inclusiv cu William Li”.
Sursele nu au dorit să fie numite, deoarece problema este privată.
Discuțiile Nio-Mercedes se aliniază unei tendințe de colaborare mai strânsă între producătorii auto cu tradiție și companii noi, deoarece companiile chineze de vehicule electrice, lipsite de numerar, caută să supraviețuiască unei industrii autohtone în consolidare, încercând să vândă inovații producătorilor auto consacrați.
CITEȘTE ȘI BCE vrea să folosească inteligența artificială pentru a înțelege mai bine inflațiaCompaniile chineze de vehicule electrice ar putea, de asemenea, să depășească mai ușor posibilele bariere comerciale, prin crearea unor astfel de legături.
Mulți dintre aceștia încearcă să se repoziționeze pentru a ajunge din urmă Tesla și companiile chineze, pe măsură ce adoptarea vehiculelor electrice crește rapid pe piețele globale.
Volkswagen a încheiat acorduri ,în iulie, care i-ar permite să dezvolte în comun noi modele pentru China, cea mai mare piață auto din lume, bazate pe platformele de vehicule electrice ale Xpeng și să folosească tehnologiile SAIC Motor pentru Audi.
Iar compania chineză Leapmotor a abordat companii străine, inclusiv JSW Group din India, marca VW Jetta și Stellantis, potrivit informațiilor din presă și persoanelor familiarizate cu chestiunea, după ce a spus că ar dori să-și licențieze platformele pentru vehicule electrice, tehnologia pentru baterii și a motorului.
Leapmotor a refuzat să comenteze această problemă.