Cea de-a 13-a ediție a Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping din România, a adus creșteri importante pentru segmentul de e-Commerce și, implicit, și pentru industria de curierat.
Cargus, unul dintre cei mai mari curieri din România, precizează că în săptămâna 10 – 17 noiembrie, perioada de vârf a evenimentului Black Friday, a înregistrat o creștere de 65% a volumelor, comparativ cu o perioadă obișnuită. Peste 30.000 de colete au fost procesate în fiecare oră în depozitele Cargus. Mai mult, vârful de colete s-a înregistrat în data de 10 noiembrie, când compania de curierat a livrat aproximativ 320.000 de colete.
Nelu Gheorghiță, Chief Operations Officer: “Ediția de anul acesta a Black Friday demonstrează încă o dată puterea industriei de comerț electronic de a oferi românilor o experiență de cumpărare unică, atât din perspectiva ofertei de produse, cât și în ceea ce privește procesul post achiziție, unde companiile de curierat reprezintă o componentă esențială. Investițiile de până acum în creșterea numărului de curieri, sortatori și mașini de livrare, achiziționarea de echipamente logistice și eficientizarea fluxurilor operaționale au determinat o creștere a performanței de livrare față de ediția precedentă, dar și față de restul jucătorilor din curierat. Mai mult, performanța bună din săptămâna de după Black Friday a generat o creștere suplimentară a volumelor.”
Ce au cumpărat românii de Black Friday
În perioada Black Friday, peste 2.200 de curieri Cargus au livrat colete clienților din toată țara, însumând peste 27.000 de rute și 3,1 milioane de kilometri. În topul celor mai livrate categorii de produse către consumatorii români se numără: televizoarele, electrocasnicele mici, articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte și telefoanele mobile. De asemenea, clienții care au primit coletele livrate de curierii Cargus sunt preponderent din București, Cluj, Timișoara, Constanța și Brașov.
Față de ediția precedentă, Black Friday 2023 a înregistrat și o evoluție a numărului de colete plătite în avans, la momentul achiziției, și cu cardul la curier / la punct fix – o dovadă a creșterii încrederii în segmentul e-Commerce și a experienței oferite de curieri. Totodată, a crescut și interesul și nivelul de utilizare a rețelei naționale de livrare Cargus SHIP & GO - tot mai mulți cumpărători au ales să își direcționeze coletele într-unul din cele 3.000 de puncte și lockere.
Pregătiri pentru sezonul de reduceri
Black Friday constituie doar începutul sezonului de vârf pentru comercianți și curieri. Pentru întreaga perioadă a reducerilor (noiembrie – decembrie), Cargus a suplimentat cu peste 500 de persoane numărul curierilor și al sortatorilor, cu 40 numărul camioanelor și a achiziționat echipamente logistice pentru personalul din depozite. Mai mult, pentru a reduce timpii de livrare în beneficiul clienților, Cargus a decis să opereze cu întreaga echipă operațională în fiecare sâmbătă de după Black Friday. Din aceleași considerente, compania de curierat va opera cu efectiv complet și pe 30 Noiembrie.
De asemenea, de-a lungul acestui an, compania de curierat a renovat și relocat în spații mai extinse 6 dintre depozitele sale. În eficientizarea livrării un rol important l-a avut și rețeaua de puncte Cargus SHIP & GO, precum și rețeaua de lockere ale companiei de curierat. Totodată, Cargus a ajustat și programul depozitelor pentru a face față volumului mai mare de comenzi.