Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României. Sunt chemați muncitori din toată țara

Au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă din istoria României. Sunt chemați muncitori din toată țara
scris 20 ian 2024

Asocierea de firme Webuild SPA – Tancrad SRL, care realizează lotul al treilea al Autostrăzii Sibiu-Pitești, cea mai complexă secțiune de autostradă din România, care va avea un tunel lung de 1,7km, dar și viaducte de 40 de metri înălțime, a început organizarea de șantier, în așteptarea autorizației de construire. Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în anul 2028,

Este vorba de tronsonul 3 Cornetu - Tigveni.

Urmărește-ne și pe Google News

Secțiunea are o lungime de 37,40 de kilometri și va avea peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, peste 25 de kilometri de lucrări de consolidare, două noduri rutiere și un ecoduct.

VIDEO&FOTO După 20 de ani, Bucureștiul are troleibuze noi. Vehiculele polonezilor au ajuns, pe ce rută vor circula CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO După 20 de ani, Bucureștiul are troleibuze noi. Vehiculele polonezilor au ajuns, pe ce rută vor circula

Secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești va avea și cel mai lung tunel de autostradă din România.

Pentru asemenea lucrări complexe este nevoie și de foarte mulți angajați. Constructorul Webuild anunță că se caută, în continuare, atât muncitori calificați, cât necalificați. Până acum au fost angajate persoane atât din zonele în care se desfășoară lucrări (Argeș, Sibiu sau Vâlcea), dar și din alte județe ale țării, însă numărul acestora nu este suficient. Se are în vedere, inclusiv, aducerea de muncitori din afara țării.

„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă. Angajăm forțe calificate cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare”, a precizat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild, care a mai adăugat: „Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2.000-3.000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”.

Durata contractului este de 57 de luni, dintre care 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

FOTO ANUNȚ - Ce a acceptat Guvernul din revendicările transportatorilor. Restituirea parțială a accizei la carburant, încă în discuție CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ - Ce a acceptat Guvernul din revendicările transportatorilor. Restituirea parțială a accizei la carburant, încă în discuție

„E o autostradă care trece munții și face legătura dintre Țara Românească și Ardeal. Avem 4,5 milioane metri cubi de săpătură, 3,5 milioane metri cubi de umplutură, peste 50 km de piloți forați. Avem două noduri rutiere, unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu și unul în localitatea Șuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. Trebuie să construim și un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7”, a mai declarat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.

Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în anul 2028. „În momentul de față suntem în etapa de proiectare, lucrăm la  elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire și a proiectului tehnic de execuție. Studiile de teren, arheologia, studiile topografice, precum și studiile geotehnice au fost finalizate. Ca lucrări pregătitoare, am început cu organizarea de șantier din comuna Cepari și cu defrișarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organizare, în zona tunelului, la kilometrul 62+300 și încă o organizare, la începutul contractului, la Cornetu, la km 44+500”, a mai spus Bodoc.

Secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești va avea cel mai lung tunel de autostradă din România.

Peste 100 de șoferi Bolt și Uber, alături de taximetriști, au ieșit pe stradă să protesteze CITEȘTE ȘI Peste 100 de șoferi Bolt și Uber, alături de taximetriști, au ieșit pe stradă să protesteze

„Tunelul este de o lungime de 1,7 km, cel mai lung tunel de autostradă din România, până în momentul de față. (…) Tunelul este o provocare din punct de vedere ingineresc, dar și structurile, având în vedere că vom avea viaducte cu înălțime de până la 40 de metri”, a precizat Adrian Bodoc.

Pentru cei 37,4 km de autostradă, valoarea contractului este de 5,323 miliarde de lei, fără TVA.

Recent a fost anunțat că au început lucrările la cel mai dificil tronson de autostradă construit vreodată în România. Este vorba despre lotul doi al drumului de mare viteză care va face legătura între Sibiu și Vâlcea. Șoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri și viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Specialiștii în infrastructură susțin însă că șansele sunt mici ca termenul să fie respectat.   

Muncitorii au început azi defrișarea în zona Câineni. Este o operațiune de durată, pentru că o treime din secțiunea lotului 2 este împădurită. Va mai dura câteva luni până când primele utilaje vor fi aduse în zonă.

VIDEO&FOTO - ANUNȚ Când încep lucrările la o nouă secțiune pe Autostrada Sibiu - Pitești. Imagini spectaculoase, cu sute de muncitori și utilaje CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO - ANUNȚ Când încep lucrările la o nouă secțiune pe Autostrada Sibiu - Pitești. Imagini spectaculoase, cu sute de muncitori și utilaje

Cristi Tudor, reprezentant DRDP Craiova: Va fi cel mai mare ecoduct care va fi realizat pe toată secțiunea. Va uni undeva în zona Lazaret, va uni cei doi versanți, peste calea ferată, peste DN 7 și peste râul Olt.

Tronsonul, cu o lungime de 31,3 kilometri, va lega Boița, din județul Sibiu, de localitatea Cornetu, în Vâlcea. Pentru această bucată de autostradă, Compania de Drumuri Naționale a semnat cu turcii de la Mapa-Cengiz un contract de 860 de milioane de euro.

România, în top la accidente rutiere în afara țării. Firmele de asigurări se plâng că sunt prea multe accidente făcute de români în străinătate CITEȘTE ȘI România, în top la accidente rutiere în afara țării. Firmele de asigurări se plâng că sunt prea multe accidente făcute de români în străinătate

Bogdan Alexandru, coordonator șantier: Zona este foarte accidentată. foarte aproape de noi este râul Olt și pe această zonă vom avea viaducte foarte greu de construit și lucrări multe de consolidare.

Lucrările sunt complexe, însă constructorii se laudă că au mai avut astfel de provocări și că le-au făcut față.

Kutlu Katar, constructor: Traversăm Carpații și putem spune că e cea mai dificilă parte a autostrăzii, dar avem suficientă experiență și putere și sigur vom termina la timp.

Vor fi aduse aici, în mare parte, utilaje din Turcia. La fel, și muncitori.

Bogdan Alexandru, coordonator șantier: Vom aduce muncitori din străinătate. Vom apela și la forța de muncă locală, calificată. Au fost construite tronsoane de autostradă în zonă, dar după cum știm, în România, e o mare problemă cu forța de muncă mai ales în construcții.

Lucrările ar trebui să fie finalizate până în 2028, dar Asociația Pro Infrastructura susține că deja sunt întârzieri.

CONFIRMARE Date oficiale: Dacia a livrat aproape 660.000 de mașini în 2023, Renault de două ori mai multe CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Date oficiale: Dacia a livrat aproape 660.000 de mașini în 2023, Renault de două ori mai multe

Ionuț Ciurea, asociația Pro infrastructură: Sunt multe probleme birocratice pe lot. În primul rând e o problemă cu accesul unde sunt păduri, cu terminarea studiului geotehnic. Deci, nici vorbă să fie terminată toată documentația astfel încât să se poate executa cap-coadă.

Când va fi gata, autostrada Sibiu – Pitești va avea 122 de kilometri, ceea ce înseamnă că drumul care acum se face uneori în 2-3 ore ar putea fi parcurs în mai puțin de 60 de minute.  

viewscnt
Afla mai multe despre
autostradă
drumuri