Cele mai importante produse ale Tesla în acest an și anul viitor nu vor fi mașinile, a declarat CEO-ul Elon Musk, ci software-ul pentru automobile autonome și un robot umanoid care să poată fi folosit într-o fabrică, transmite Reuters.
Promisiunile îndrăznețe ale celui mai cunoscut miliardar din industria mașinilor electrice se confruntă cu dificultăți majore, de la tehnologie la reglementări, scrie News.ro
Tesla și alte companii de tehnologie auto și-au ratat țintele pentru software-ul de conducere autonomă de ani de zile.
”Îmi place faptul că depășesc limitele, dar cred că sunt prea agresivi”, a spus analistul Roth Capital Partners, Craig Irwin.
Musk și-a construit o carieră sfidând scepticii cu afaceri active în sectorul mașinilor electrice și cel al rachetelor.
Unii șoferi Tesla cumpără pachete de 12.000 de dolari pentru conducere autonomă, anticipând că sistemul de conducere complet autonomă va fi disponibil în curând, iar 60.000 de șoferi de Tesla testează cel mai recent software pentru conducere autonomă, o scară la care alte companii de software pentru vehicule autonome nu pot decât să viseze.
"Aș fi șocat dacă nu vom obține o conducere autonomă completă mai sigură decât omul în acest an. Aș fi șocat", a spus Musk, prezicând că sistemul de conducere autonomă completă va deveni "cea mai importantă sursă de profitabilitate pentru Tesla".
”Este foarte bine din punct de vedere financiar”, a spus el, spunând că robotaxiurile ar spori utilitatea unui vehicul de cinci ori, deoarece proprietarii își pot trimite mașinile la muncă atunci când nu este nevoie.
Tesla folosește camere și inteligență artificială, evitând alte tehnologii precum radar și lidar, pe care rivalii precum Waymo le includ.
Această abordare a atras critici.
"Trebuie să fii capabil să vezi nu doar o persoană, chiar în fața ta, ci și să faci asta cu o fiabilitate de 99,999999999%. Chiar și să dai peste cineva o singură dată nu este un răspuns acceptabil", a declarat Austin Russell, CEO al Luminar, producătorul lidar.
Philip Koopman, profesor la Universitatea Carnegie Mellon, care a lucrat la siguranța vehiculelor autonome, a spus că o mare problemă este că, la scară mare, pot apărea în mod constant cazuri neobișnuite.
”Fără un șofer uman care să gestioneze siguranța în situații noi pe care învățarea automată nu le-a dobândit, este foarte dificil să se asigure siguranța într-un vehicul complet automatizat”, a spus el.
Chiar dacă tehnologia funcționează, Tesla ar fi supusă unui control mai riguros din partea autorităților de reglementare înainte de a implementa flote de robotaxiuri cu roaming liber.
Autoritățile americane de reglementare în materie de siguranță auto au deschis o investigație privind siguranța sistemului avansat de asistență pentru șofer al Tesla, după accidente în care au fost implicate vehicule și vehicule de urgență parcate.
Autoritățile federale de reglementare în materie de siguranță a vehiculelor au emis recomandări statelor, dar nu standarde cuprinzătoare care reglementează mașinile cu conducere autonomă.
Musk a mai spus că inginerii lucrează pentru a lansa anul viitor un robot umanoid, numit Optimus, care ar putea rezolva în cele din urmă lipsa globală de forță de muncă și, pe termen scurt, ar putea să transporte articole în jurul unei fabrici. „
”Pentru a îndeplini sarcini periculoase și repetitive, folosirea unui robot umanoid este o abordare exactă greșită”, a spus Raj Rajkumar, profesor de inginerie electrică și informatică la Universitatea Carnegie Mellon.
Musk, totuși, spune că robotul poate fi mai important decât o mașină.
”Acest lucru, cred, are potențialul, în timp, de a fi mai semnificativ decât afacerea cu vehicule”, a spus el.