Negocieri pentru semnarea noului Contract Colectiv de muncă au fost inițiate în această perioadă la uzinele Dacia, liderii de sindicat amenințând patronatul că, dacă nu le vor fi acceptate cererile, vor declanșa un conflict de muncă.
Potrivit informațiilor din rândul sindicatelor, cererea principală vizează o creștere a salariului brut cu 450 de lei, echivalentul al 100 de euro. Oferta managementului Dacia, cu care s-a plecat la discuții, a fost de numai 90 de lei.
Există și varianta unor creșteri diferențiate, în funcție de sectorul de activitate și eșalonate pe parcursul anului. De asemenea, este în discuție și acordarea primei pentru anul trecut. Cel mai probabil, valoarea cu care vor crește veniturile angajaților Dacia nu va depăși 5-6 procente, astfel încât să nu fie afectat echilibrul financiar al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, negocierile privind semnarea Contractului Colectiv de muncă au adus salariaților o creștere de 150 lei, compania anunțând că salariul mediu brut pe companie, cu prime și sporuri, a ajuns la 4.700 lei
În urmă cu o săptămână, Ion Iordache, liderul sindicatelor din uzina Dacia declarase că nu poate avansa o sumă, dar asigură 100% că vor exista creșteri salariale.
În acest moment, potrivit presei argeșene, sindicaliștii au și alte nemulțumiri, legate inclusiv de relațiile cu patronatul, însă acestea nu fac în totalitate obiectul actualelor negocieri.
Reprezentanții Dacia au declarat pentru Profit.ro că, în mod normal, nu fac declarații înainte de finalizarea negocierilor.
„Negocierile pentru contractul colectiv de muncă se derulează normal. Administrația este preocupată permanent de păstrarea locurilor de muncă pe termen scurt și mediu și să mențina competitivitatea companiei”, este poziția companiei în acest moment.
Uzina Vehicule Dacia asigură producția gamei de vehicule Logan, Logan MCV, Sandero (inclusiv versiunea Stepway) și Duster (4x2, 4x4), cât și fabricarea de piese de schimb pentru modelele actuale și cele ieșite din fabricație.
CITEȘTE ȘI Asalt de mașini second-hand din import pentru înmatriculare, centrele RAR sunt blocate sau fac programări cu mari întârzieriUzina Vehicule funcționează în prezent la o cadență de 1.300 de vehicule pe zi, adică 60 de vehicule pe oră (un vehicul iese de pe banda de montaj la fiecare minut).
Anul trecut, uzina a fabricat 320.239 de mașini și 42.371 de caroserii vopsite, care au fost expediate uzinei Renault din Algeria.
O altă activitate importantă a Uzinei Vehicule constă în fabricarea de piese pentru celelalte uzine Renault care asamblează modelele Logan, Sandero și Duster: Brazilia, Rusia, Maroc, Columbia, Iran, India Africa de Sud și Algeria.
Dacia este, în prezent, cea mai mare uzină de vehicule a grupului francez Renault, cu 7.100 de salariați.