Poșta Română pierde procesul cu ANCOM în care a fost amendată pentru nerespectarea calității serviciilor poștale în 2016

Poșta Română pierde procesul cu ANCOM în care a fost amendată pentru nerespectarea calității serviciilor poștale în 2016
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 8 oct 2018

Poșta Română a pierdut definitiv procesul în care a contestat o amendă aplicată în februarie 2017 de autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) pentru nerespectarea obiectivelor de calitate impuse serviciilor poștale.

“Ca urmare a acțiunii de control s-a constatat că, pe parcursul anului 2016, CNPR nu a respectat cerințele minime de calitate pentru trimiterile de corespondență interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal, deoarece furnizorul a livrat 33,09% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult o zi lucrătoare de la data depunerii, în loc de 85%, și 64,77% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare, în loc de 97%, așa cum este prevăzut în Decizia președintelui ANCOM 1158/2013 privind desemnarea Companiei Naționale Poșta Română ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poștale și Decizia președintelui ANCOM 583/2014 privind stabilirea condițiilor și procedurii de evaluare a gradului de îndeplinire a cerințelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor poștale interne impuse prin Decizia președintelui ANCOM 1158/2013”, se arată într-un răspuns al instituției remis la solicitarea Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Fondul Proprietatea pierde litigiul cu statul pentru blocarea majorării capitalului la Poștă, unde participația i-a fost tăiată drastic. Ministerul Comunicațiilor câștigă, dar mai are de așteptat CITEȘTE ȘI Fondul Proprietatea pierde litigiul cu statul pentru blocarea majorării capitalului la Poștă, unde participația i-a fost tăiată drastic. Ministerul Comunicațiilor câștigă, dar mai are de așteptat

În urma controlului, ANCOM a aplicat Poștei Române o amendă de 20.000 lei la începutul lunii noiembrie 2017.

“CNPR a introdus o plângere contravențională împotriva PVCCAS DC/SCC/1821/02.11.2017 întocmit de ANCOM, prin care a solicitat instanței de judecată să dispună anularea actului sancționator și a sancțiunii aplicate prin acesta, iar, în subsidiar, înlocuirea amenzii contravenționale cu avertisment”, se mai arată în răspunsul ANCOM.

Poșta Română Broker de Asigurare rămâne pe pierderi pentru al patrulea an consecutiv CITEȘTE ȘI Poșta Română Broker de Asigurare rămâne pe pierderi pentru al patrulea an consecutiv

Poșta Română a contestat sancțiunea la Tribunalul București, dar acțiunea a fost respinsă în martie 2018, cu posibilitate de apel.

La finele lunii septembrie, Curtea de Apel București a respins definitiv cererea.

EXCLUSIV Un nou jucător: Grupul britanic Provident va intermedia asigurări în România. Fost director la Eurolife și UNIQA - recrutat CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Un nou jucător: Grupul britanic Provident va intermedia asigurări în România. Fost director la Eurolife și UNIQA - recrutat

Cu afaceri de peste 1 miliard de lei, Poșta Română este cel mai mare jucător local de profil, cu o rețea de 5.600 de unități teritoriale și peste 24.000 de angajați.

Compania este controlată de Ministerul Comunicațiilor – 93,52% și Fondul Proprietatea – 6,48%.

În 2017, afacerile companiei au crescut cu 2%, la 1,126 miliarde de lei, iar profitul net a atins 13,92 milioane de lei, de la 10,45 milioane de lei în 2016.

Pentru acest an, compania și-a propus un profit brut de 7 milioane de lei la venituri totale de 1,195 miliarde de lei. Cheltuielile totale au fost estimate la 1,189 miliarde de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
posta romana
ancom
amenda
servicii
calitate