Poșta Română a pierdut definitiv procesul în care a contestat o amendă aplicată în februarie 2017 de autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) pentru nerespectarea obiectivelor de calitate impuse serviciilor poștale.
“Ca urmare a acțiunii de control s-a constatat că, pe parcursul anului 2016, CNPR nu a respectat cerințele minime de calitate pentru trimiterile de corespondență interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal, deoarece furnizorul a livrat 33,09% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult o zi lucrătoare de la data depunerii, în loc de 85%, și 64,77% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare, în loc de 97%, așa cum este prevăzut în Decizia președintelui ANCOM 1158/2013 privind desemnarea Companiei Naționale Poșta Română ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poștale și Decizia președintelui ANCOM 583/2014 privind stabilirea condițiilor și procedurii de evaluare a gradului de îndeplinire a cerințelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor poștale interne impuse prin Decizia președintelui ANCOM 1158/2013”, se arată într-un răspuns al instituției remis la solicitarea Profit.ro.
În urma controlului, ANCOM a aplicat Poștei Române o amendă de 20.000 lei la începutul lunii noiembrie 2017.
“CNPR a introdus o plângere contravențională împotriva PVCCAS DC/SCC/1821/02.11.2017 întocmit de ANCOM, prin care a solicitat instanței de judecată să dispună anularea actului sancționator și a sancțiunii aplicate prin acesta, iar, în subsidiar, înlocuirea amenzii contravenționale cu avertisment”, se mai arată în răspunsul ANCOM.
Poșta Română a contestat sancțiunea la Tribunalul București, dar acțiunea a fost respinsă în martie 2018, cu posibilitate de apel.
La finele lunii septembrie, Curtea de Apel București a respins definitiv cererea.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Un nou jucător: Grupul britanic Provident va intermedia asigurări în România. Fost director la Eurolife și UNIQA - recrutatCu afaceri de peste 1 miliard de lei, Poșta Română este cel mai mare jucător local de profil, cu o rețea de 5.600 de unități teritoriale și peste 24.000 de angajați.
Compania este controlată de Ministerul Comunicațiilor – 93,52% și Fondul Proprietatea – 6,48%.
În 2017, afacerile companiei au crescut cu 2%, la 1,126 miliarde de lei, iar profitul net a atins 13,92 milioane de lei, de la 10,45 milioane de lei în 2016.