Pentru tronsonul de metrou Universitate - Piața Iancului - Pantelimon, Guvernul a contractat un împrumut de 465 millioane de euro și s-a angajat să aloce de la buget alte 828 milioane de euro, dar până în prezent nu a investit decât 9 milioane de euro pentru proiectarea secțiunii Iancului-Pantelimon.
Guvernul și Banca Europeană de Investiții au semnt, în 2011, un contract de finanțare pentru construcția tronsonului Universitate-Pantelimon al Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Pantelimon. Creditul extern de 465 milioane de euro și investiția de la bugetul de stat de 827,96 milioane de euro vor fi folosite pentru construcția tronsonului Universitate-Panteliomon și achiziția aferentă a 30 trenuri noi de metrou, inclusiv servicii de consultanță aferente achiziției acestora.
Secțiunea Eroilor-Iancului ar trebui dată în folosință în 2023, iar secțiunea Iancului-Pantelimon în jurul anului 2030.
Potrivit unui document elaborat de Ministerul Transporturilor și consultat de Profit.ro, până în luna mai, pentru tronsonul Universitate-Pantelimon, au fost elaborate proiectele tehnice aferente secțiunii Piața Iancului - Pantelimon și au fost prestate serviciile de expertizare a terenurilor si clădirilor aferente tronsonului Universitate - Pantelimon.
Valoarea acestora servicii de proiectare și expertizare s-a ridicat la 8,97 milioane euro, sumele fiind plătite de la buget.
Conform documentului citat, în prezent se află în pregătire documentația de achiziție pentru serviciile de proiectare aferente secțiunii Eroilor-Universitate-Piața Iancului, astfel încât până la sfârșitul anului să fie semnat contractul de proiectare și să înceapă elaborarea documentației tehnice.
Ministerul amintește că, în 2014, Metrorex a demarat procedura de achiziție a 51 de trenuri noi de metrou pentru dotarea Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, dar licitația a fost blocată după ce Direcția Națională Anticorupție a trimis în judecată un anagajat al Metrorex și un angajat al unei societăți comerciale, pentru fraudarea licitației, cercetările nefiind încă finalizate.
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a mers, marți, pe șantierul Magistralei 5 de metrou, pentru a inspecta stadiul lucrărilor, anunțând că termenul fixat de minister și constructori pentru deschiderea circulației pe tronsonul Drumul Taberei-Eroilor este jumătatea anului 2017, fiind făcute eforturi pentru devansare față de sfârșitul lui 2017.