România a urcat patru poziții într-un clasament global în funcție de valoarea “brandului de țară”, până pe locul 45, fiind printre statele cu cele mai rapide creșteri ale valorii brandului.
Potrivit ediției din acest an a raportului Nations Brands întocmit de firma britanică de consultanță Brand Finance, valoarea mărcii România a crescut cu 27%, de la 175 miliarde de dolari la 222 miliarde de dolari.
România este încadrată în clasament de Iran, stat care ocupă poziția 44, cu o evaluare a mărcii de țară de 234 miliarde de dolari și Noua Zeelandă, aflată pe locul 46, cu o valoare a brandului de 214 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Anularea închisorii pentru evaziune fiscală, cu o penalitate mai mică, la un pas de avizul final. Teodorovici: Să urmărim recuperarea prejudiciului, nu neapărat închisoareaValoarea brandului de țară este calculată pe baza estimărilor privind evoluția produsului intern brut într-un orizont de 5 ani.
Forța brandului România, măsurată în funcție de progresele înregistrate în sectoarele Bunuri și servicii, Investiții și Societate, a rămas constantă la “A”, fiind cu o treaptă sub calificativul “A+” acordat unui brand de țară considerat puternic, potrivit raportului.
Cel mai valoros brand de țară este cel al SUA, cu o valoare de 25.899 miliarde de dolari, în creștere cu 23% față de anul trecut.
“SUA și-au păstrat titlul de cel mai valoros brand de țară, în pofida imaginii publice negative pe care președintele Donald Trump e posibil să o fi atras după instalarea la Casa Albă. Rezultatele noastre arată că politicele sale privind noua piață liberă au făcut cu siguranță valuri în rândul corporațiilor majore, iar economia crește într-un ritm solid”, spune David Haigh, directorul general al Brand Finance.
Podiumul este completat de China, cu o valoare a brandului de 12.779 miliarde de dolari și Germania, al cărui brand de țară este evaluat la 5.147 miliarde de dolari.