Mai mult de jumătate dintre companii se pregătesc să acorde prime salariaților, majoritatea acestora fiind din sectorul de stat, ca și din retail, domeniul bancar, asigurări, software, HR, telecom, pharma, industria auto. Mai reticenți sunt antreprenorii din construcții, servicii către populație și activități de suport. Totuși, angajatorii se gândesc și la ce alte forme de premiere decât primele, precum coșurile de produse tradiționale de Crăciun, bilete gratuite la evenimente și spectacole, vouchere de discount la diverși retaileri, vacanțe și călătorii etc.
Astfel, conform unui studiu, 6 din 10 angajatori vor acorda prime de Sărbători angajaților, 23% nu au la acest moment decât răspunsul ,,posibil’’, în timp ce 17% nu vor acorda prime sau refuză să se pronunțe.
,,Analizând domeniile unde vor fi acordate prime de Sărbători, reiese faptul că retailul și sectorul de stat sunt în prim-plan. Dincolo de mediul bugetar, unde decizia este administrativă, în retail este rezultatul unui an excelent de vânzări. Este interesant și faptul că pe lista celor care vor acorda prime de sărbători se află și firme care au performat nesatisfăcător în 2018, semn că fidelizarea și motivarea angajaților sunt prioritare”, spune Alexandru Bălțat, manager TrainYourBrain, care a realizat studiul împreună cu Frames.
Peste jumătate dintre antreprenori se gândesc și la petreceri de Crăciun pentru angajați.
Studiul, realizat în luna noiembrie, a inclus peste 500 de respondenți (oameni de afaceri, manageri din companii, responsabili HR etc), fiind efectuat prin interogare online&telefonică și având o marjă de eroare de +/- 3%.