Conform unui studiu recent, smartphone-urile cu Android au șanse mai mari să se defecteze decât iPhone-urile, cele mai multe smartphone-uri care se defectează în decursul folosirii fiind produse de Samsung.
Studiul intitulat ”The State of Mobile Device Performance and Health” publicat de Blancco Technology Group arată că rata de defectare a telefoanelor cu Android este de 44%. Asta înseamnă că mai bine de 4 din 10 telefoane cu Android suferă la un moment dat de un anumit defect.
Modelele care s-au defectat cel mai frecvent, conform celor de la Blanco, au fost Galaxy S6, Galaxy S5 și Lenovo K3 Note. De altfel, Samsung, care deține aproape un sfert din piața de smartphone-uri, este liderul detașat al defectărilor. 43% din totalul smartphone-urilor cu Android defectate sunt Samsung.
În cazul iPhone-urilor, procentul este de 25%. Din totalul iPhone-urilor defectate, un sfert sunt iPhone 6.
În ceea ce privește componentele defectate, cel mai frecvent au fost identificate: camera foto (8%), touchscreen-ul (7%), bateria (6%), microfonul (4%) și sistemul dual SIM (4%).
Interesantă este și repartizarea geografică a ratei de defectare a smartphone-urilor. De departe, cele mai multe dispozitive defecte sunt în Asia, unde mai bine de jumătate din smartphone-urile vândute (55%) se defectează.
Procentul de defectare în Europa este de 35%, în timp ce America de Nord stă cel mai bine, cu doar 27%.
În ceea privește diferența dintre rata de defectare a telefoanelor cu Android și cea a telefoanelor produse de Apple, o comparație în acest caz ar fi incorectă și irelevantă.
Pe de o parte, iPhone este un produs de top, care presupune o construcție foarte bună. Pe de altă parte, piața de telefoane cu Android include modele din toate clasele, de la vârfuri de gamă care costă peste 3.000 de lei, până la telefoane de 200 de lei.
În aceste condiții, media de defectare obținută pentru telefoanele cu Android este lipsită de relevanță. Comparația ar trebuit făcută exclusiv între topurile de gamă ale celor două tipuri de smartphone-uri. E normal ca un telefon premium, care costă 10 ori mai mult, să fie mai bine construit decât unul ieftin. Este, însă, la fel de adevărat că acest argument nu ajută vârfurile gamă Samsung, care se află în fruntea liste de defectări.
Mai importante, din acest punct de vedere, decât rata de defectare, este calitatea, promptitudinea și costul service-ului. Astfel, utilizatorii ar trebui să se intereseze, înainte de a cumpăra un smartphone, în ce condiții este reparat, în caz că se defectează.