Sectorul aviației civile din Rusia se confruntă cu dificultăți, în pofida cererii crescute pentru călătorii aeriene interne și internaționale, pe fondul sancțiunilor occidentale care limitează accesul la aeronave și piese de schimb, transmite Reuters.
Deși sancțiunile nu au reușit să paralizeze economia rusă, acestea au redus semnificativ capacitatea Moscovei de a-și moderniza flota de avioane, scrie News.ro.
Aproximativ 80% din aeronavele comerciale din Rusia sunt de fabricație străină, majoritatea produse de Airbus și Boeing. După retragerea acestor companii de pe piața rusă, producția internă, inclusiv a modelului Sukhoi Superjet și viitorul MS-21, nu a putut compensa pierderile.
Datele Rosaviatsia arată o creștere a traficului intern și o orientare către destinații internaționale "prietenoase", precum Turcia, Emiratele Arabe Unite, Egipt și Thailanda.
Totuși, numărul zborurilor către Europa a scăzut drastic, de la aproape 10 milioane de pasageri în 2019 la câteva sute de mii.
În acest context, Rusia a apelat la țările din Asia Centrală pentru a opera unele rute interne și a solicitat sprijin din partea Indiei și Chinei. Beijingul devine un partener tot mai important pentru Rusia, atât în comerț, cât și în sectorul tehnologic și turistic.
Cheltuielile guvernamentale masive, inclusiv subvenții și împrumuturi de 13 miliarde de dolari pentru aviație, subliniază ambiția Kremlinului de a construi peste 1.000 de aeronave până în 2030, deși producția efectivă întâmpină întârzieri semnificative.