Lipsa de avioane în Rusia limitează călătoriile aeriene ale rușilor, în timp ce salariile din timpul războiului stimulează cererea

Lipsa de avioane în Rusia limitează călătoriile aeriene ale rușilor, în timp ce salariile din timpul războiului stimulează cererea
scris astăzi, 10:47

Sectorul aviației civile din Rusia se confruntă cu dificultăți, în pofida cererii crescute pentru călătorii aeriene interne și internaționale, pe fondul sancțiunilor occidentale care limitează accesul la aeronave și piese de schimb, transmite Reuters.

Deși sancțiunile nu au reușit să paralizeze economia rusă, acestea au redus semnificativ capacitatea Moscovei de a-și moderniza flota de avioane, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Republica Moldova s-ar putea vedea nevoită să importe integral din România energia electrică necesară pentru asigurarea consumului său pe timp de iarnă CITEȘTE ȘI Republica Moldova s-ar putea vedea nevoită să importe integral din România energia electrică necesară pentru asigurarea consumului său pe timp de iarnă

Aproximativ 80% din aeronavele comerciale din Rusia sunt de fabricație străină, majoritatea produse de Airbus și Boeing. După retragerea acestor companii de pe piața rusă, producția internă, inclusiv a modelului Sukhoi Superjet și viitorul MS-21, nu a putut compensa pierderile.

Datele Rosaviatsia arată o creștere a traficului intern și o orientare către destinații internaționale "prietenoase", precum Turcia, Emiratele Arabe Unite, Egipt și Thailanda.

Totuși, numărul zborurilor către Europa a scăzut drastic, de la aproape 10 milioane de pasageri în 2019 la câteva sute de mii.

VIDEO Profit Financial.forum - Impredictibilitatea a devenit cel mai predictibil lucru pentru economia României. Bancherii nu văd însă nicio criză majoră în 2025, în România. Cu excepția unei lebede negre! CITEȘTE ȘI VIDEO Profit Financial.forum - Impredictibilitatea a devenit cel mai predictibil lucru pentru economia României. Bancherii nu văd însă nicio criză majoră în 2025, în România. Cu excepția unei lebede negre!

În acest context, Rusia a apelat la țările din Asia Centrală pentru a opera unele rute interne și a solicitat sprijin din partea Indiei și Chinei. Beijingul devine un partener tot mai important pentru Rusia, atât în comerț, cât și în sectorul tehnologic și turistic.

Cheltuielile guvernamentale masive, inclusiv subvenții și împrumuturi de 13 miliarde de dolari pentru aviație, subliniază ambiția Kremlinului de a construi peste 1.000 de aeronave până în 2030, deși producția efectivă întâmpină întârzieri semnificative.

viewscnt
Afla mai multe despre
rusia
avion