Compania care operează în România restaurantele KFC a bugetat pentru anul 2025 creșteri pentru principalii indicatori financiari.
Compania vizează vânzări de peste 1,73 miliarde lei în restaurante, mai mari cu 12,1% față de 2024, susținute atât de evoluția pozitivă a veniturilor restaurantelor existente, cât și de extinderea rețelei cu noi unități.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Sunt estimate îmbunătăți semnificative ale indicatorilor de profitabilitate, cu un avans de 8,2% al profitului net, până la 105,2 milioane lei, și o creștere de 9,8% a EBITDA, ajungând la 194,3 milioane lei.
„Bugetul pentru 2025 reflectă o strategie bine fundamentată de creștere sustenabilă, concentrată pe expansiunea rețelei de restaurante, îmbunătățirea performanței operaționale și implementarea tehnologiilor digitale. Am prevăzut investiții de 100 milioane lei, semnificativ mai mari față de anul trecut, care să susțină dezvoltarea businessului atât prin deschiderea de noi unități, cât și remodelarea celor existente și tehnologizare.
Ne concentrăm pe maximizarea rentabilității și pe crearea unui impact pozitiv și durabil pentru acționarii noștri, precum și pentru ceilalți stakeholderi”, a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Gestionarea costurilor rămâne o prioritate pentru companie, cu un accent pe eficiență operațională. Cheltuielile cu materiile prime și ingredientele sunt estimate să se majoreze cu 9,6%, sub ritmul de creștere al vânzărilor, ceea ce va contribui la eficientizarea marjei brute a restaurantelor. Ponderea cheltuielilor generale și administrative în totalul vânzărilor va fi ușor mai mică în 2025 comparativ cu 2024, de 3,8%.
Sphera Group accelerează investițiile în 2025 și alocă un buget de aproximativ 100 milioane lei pentru dezvoltare, mai mare cu 71,2% față de anul anterior. Suma va acoperi extinderea rețelei cu noi restaurante, precum și investiții în modernizarea celor existente și digitalizare.
Grupul Sphera a planificat pentru anul acesta deschiderea a 13 unități noi: 4 restaurante KFC și 1 Taco Bell în România, 1 KFC în Republica Moldova, precum și 3 KFC și 4 unități Cioccolatitaliani în Italia.

Bugetul pentru 2025 are acordul Consiliului de Administrație și va fi supus aprobării la Adunarea Generală Anuală a Acționarilor din data de 29 aprilie 2025. Acesta a fost construit pe scenariul desfășurării activității în condiții normale și a luat în calcul o rată medie a inflației de 5%.
Compania și-a sporit în 2024 câștigul pretaxare EBITDA normalizat cu 19,57%, la 176,89 milioane lei, de la 147,94 milioane lei în exercițiul financiar precedent.
Sphera Franchise Group (SFG), societatea care operează în România lanțurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell, a realizat anul trecut venituri din restaurante de 1,55 miliarde milioane lei, în creștere cu 5,44% față de cele de 1,47 miliarde lei din perioada similară a anului trecut. Ponderea este deținută de vânzările în restaurantele din România, care s-au riudicat la 1,33 miliarde lei, echivalent cu 86,1%.
În același interval de raportare, cheltuielile în restaurante au urcat cu 3,05%, la 1,35 miliarde lei, de la 1,31 miliarde lei, iar cheltuielile generale și administrative au avansat cu 2,58%, la 64,27 milioane lei, de la 62,65 milioane lei.

În aceste condiții, Sphera a obținut un profit aferent perioadei normalizat de 97,17 milioane lei, cu 21,96% mai mare decât cel de 79,68 milioane lei din primele 9 luni din 2023. La 9 luni, câștigul net a fost de 71,41 milioane lei.
Activele totale ale Sphera erau la data de 31 decembrie 2024 de 785,39 milioane lei, în creștere cu 11,99% față de cele de 701,31 milioane lei de la sfârșitul anului 2023. În aceeași perioadă, datoriile totale au urcat cu 13,52%, la 634,26 milioane lei, de la 558,70 milioane lei. La ultimul preț de pe bursă, de 41,10 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 1,59 miliarde lei (319,12 milioane euro).