Inovalabel și-a fixat strategia: Vom construi o nouă hală, cu care vom dubla spațiul actual de producție; altă etapă de extindere, în perspectivă

Retail   
Inovalabel și-a fixat strategia: Vom construi o nouă hală, cu care vom dubla spațiul actual de producție; altă etapă de extindere, în perspectivă

Producătorul de etichete Inovalabel, din Iași, va investi peste 3 milioane de euro, până la sfârșitul anului, în utilaje și tehnologii noi de producție și va construi, cel mai târziu în 2027 o hală nouă, cu care își va dubla spațiul actual de producție.

“Încă de la mutarea, în 2019, în noua fabrică, ne-am asigurat că vom avea suficient teren pentru a extinde spațiul de producție cu încă două hale de mărimea celei existente. Așadar, planurile pe termen mediu și lung sunt de a tripla spațiul actual destinat producției și, evident, și cifra de afaceri”, a declarat pentru Profit.ro Emanuel Constantin, general managerul companiei.

Urmărește-ne și pe Google News

În 2024, pentru al 15-lea an consecutiv, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri, conform planului bugetat, la 16 milioane de euro.

Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
FOTO Undă verde de la Bruxelles pentru înțelegerea din România a gigantului american Ingredion cu cel mai mare producător de zahăr CITEȘTE ȘI FOTO Undă verde de la Bruxelles pentru înțelegerea din România a gigantului american Ingredion cu cel mai mare producător de zahăr

De altfel, în ultimii 15 ani Inovalabel și-a dublat cifra de afaceri la fiecare 5 ani și vrea să păstreze acest ritm pentru perioada următoare.

“2024 a fost un an marcat de provocări care au venit din zona de factorilor macroeconomici si geopolitici cunoscuți, dar și un an în care am continuat să investim masiv în capacități de producție suplimentare și tehnologii noi. Am constatat anul trecut o preocupare în creștere pentru soluții sustenabilie de etichetare în acord cu standardele tot mai înalte ale Uniunii Europene”, spune Constantin.

Pentru 2025, compania și-a propus o nouă creștere a cifrei de afaceri, care să vină atât de la piața internă, cât și din exporturi. Rezultatele primelor luni ale anului sunt superioare începutului lui 2024, ca urmare a capacităților suplimentare de producție și noilor tehnologii introduse în fabrică în cursul anului trecut.

În plus, compania este aproape de a începe colaborări cu mai mulți clienți din afara țării, după ce a trecut auditurile de calificare ca furnizor pentru aceștia.

FOTO OLX introduce un nou serviciu, cu plată online CITEȘTE ȘI FOTO OLX introduce un nou serviciu, cu plată online

Clienții Inovalabel provin din industria alimentară, cosmetică, farmaceutică, industria băuturilor, industria chimică, auto și alte domenii.

Ponderea exporturilor în businessul companiei a crescut constant, de la 5% în 2012 la 25% anul trecut, principalele piețe de export fiind Elveția, Germania, Franța și Spania. Obiectivele Inovalabel urmăresc în continuare creșterea activității de export, precum și investițiile care să susțină această evoluție.

Managerul companiei din Iași remarcă preocuparea tot mai mare din piață cu privire la sustenabilitatea amblajelor, inclusiv urmare a unei directive europene din 2024 care introduce noi ținte de reciclare a ambalajelor, și spune că primește din ce în ce mai multe cereri privind calcularea și declararea amprentei de carbon rezultate din activitate, urmate de punerea în aplicare a unor măsuri pentru reducerea acesteia. În aceste condiții, compania a dezvoltat soluții pentru etichetare care contribuie la reducerea amprentei de carbon și etichete ce facilitează reciclarea.

Cererea se află în prezent puțin peste nivelurile din 2023 și 2024, potrivit sursei citate.

Costurile de producție au explodat în 2021 și 2022 și au continuat să crească în 2023-2024, dar cu un ritm mai puțin alert.

Anunț pentru fumători - Efectul noii creșteri a accizei specifice la țigarete: FĂRĂ scumpiri CITEȘTE ȘI Anunț pentru fumători - Efectul noii creșteri a accizei specifice la țigarete: FĂRĂ scumpiri

“În continuare, ne confruntăm cu o evoluție crescătoare a costurilor de producție. Încercăm să minimizăm efectele acestora prin investiții în tehnologii moderne care să ne asigure creșteri de productivitate și consumuri mai reduse de material. (…) Contextul economic si geopolitic actual, precum și războiul din Ucraina induc o stare de incertitudine care se resimte în piață”, completează Emanuel Constantin.

Inovalabel produce etichete autoadezive, etichete multipagină, sleevuri (decorare la 360 de grade) și plicuri cu șervețele, pentru alimente, băuturi, produse cosmetice, farmaceutice sau specifice industriei chimico-tehnice. Ponderea cea mai mare în vânzări este deținută de etichetele autocolante.

Actuala fabrică Inovalabel a fost finalizată în 2019 și este prezentată ca una dintre cele mai moderne facilități de producție a etichetelor autocolante din Europa.

Compania a fost înființată în anul 1996, sub numele Gebacolor. În perioada 2009-2012 a făcut parte din grupul Pago, iar din 2013 operează internațional în mod independent, cu proprietari elvețieni.

viewscnt
Afla mai multe despre
inovalabel
etichete
investiții