Centrul European al Consumatorilor (ECC), direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a recuperat, în primele 11 luni din 2024, 370.000 de euro pentru consumatori, suma fiind mai mare cu 25% față de aceeași perioadă din 2023. De asemenea, în perioada ianuarie- noiembrie 2024, ECC Romania a instrumentat 6.450 de solicitări sosite de la consumatori români.
”Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) - direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere - a recuperat pentru consumatori circa 370.000 euro în primele 11 luni ale anului 2024, în creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut”, au transmis reprezentanții ANPC.
În această perioadă, ECC Romania a instrumentat 6.450 de solicitări sosite de la consumatori români și circa 300 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale acestora, scrie News.ro.
Structura reclamațiilor primite a cuprins 5 domenii principale: 37% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto); 20% îmbrăcăminte și încălțăminte; 11% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 10% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă); 9% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.).
”Ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menține în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, ca urmare a aglomerării traficului aerian în sezonul estival și chiar în perioada toamnei, care a devenit preferată pentru vacanțe, față de primăvară. În același timp, o creștere ușoară se observă la sesizările primite în urma achiziției online de îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilă și echipamente de gospodărie”, a precizat sursa citată.
ECC Romania face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia.
Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei.