Netflix a anunțat că va investi 2,5 miliarde de dolari timp de patru ani în conținuturi produse în Coreea de Sud, țară care s-a impus ca o putere culturală internațională, scrie AFP.
„Netflix este încântat să confirme că va investi 2,5 miliarde de dolari (2,3 miliarde de euro) în Coreea, inclusiv în crearea de seriale coreene, filme și programe fără scenariu în următorii patru ani”, a declarat, într-un comunicat, șeful gigantului streaming Ted Sarandos, după întâlnirea cu președintele sud-coreean Yoon Suk Yeol la Washington, scrie News.ro.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Acest plan de investiții este dublu față de suma totală pe care Netflix a investit-o pe piața coreeană de când ne-am lansat (platforma) în Coreea în 2016”, a adăugat el.
În ultimii ani, conținutul sud-coreean a devenit din ce în ce mai de succes la nivel internațional, precum filmul premiat cu Oscar „Parasite” sau serialul Netflix „Squid Game”, în paralel cu un boom tot mai mare al K-popului și a unor grupuri precum BTS.
Netflix are „încredere deplină” în industria creativă sud-coreeană, a spus Sarandos, care a subliniat și succesele globale ale dramei sud-coreene „The Glory” și reality show-ului „Physical 100”.
Peste 60% dintre utilizatorii Netflix au vizionat cel puțin un program din Coreea de Sud în 2022, potrivit datelor companiei.
Netflix, care a cheltuit peste 750 de milioane de dolari (678 de milioane de euro) pentru a dezvolta conținut sud-coreean între 2015 și 2021, a declarat anterior că va crește producția de programe sud-coreene, fără a oferi mai multe detalii.
Yoon, care a sosit luni la Washington pentru o vizită oficială de șase zile, a salutat ceea ce el a descris drept o întâlnire „foarte semnificativă” cu Sarandos, potrivit unei transcriere furnizate AFP de biroul președintelui.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Noi tarife și majorări cu aproape 20% la cele actuale pentru marcarea bijuteriilor și la alte operații cu metale și pietre prețioaseEl a mai spus că investiția masivă va fi „o oportunitate grozavă pentru industria de conținut coreeană, creatori și Netflix”.
Yoon este de așteptat să vorbească cu omologul său american, Joe Biden, miercuri.
Președintele sud-coreean călătorește în Statele Unite pentru a încerca să consolideze legăturile cu Washingtonul, pe fondul cooperării militare consolidate dintre cei doi aliați în fața amenințărilor nucleare din Coreea de Nord și a creșterii testelor de arme din partea Phenianului.
Yoon a sosit în Statele Unite însoțit de peste 120 de lideri de afaceri sud-coreeni, inclusiv CEO-ul Samsung, Lee Jae-yong, îngrijorat de Legea de reducere a inflației (IRA), un plan de investiții american faraonic care oferă miliarde de subvenții pentru industriile verzi.
Această călătorie în Statele Unite este de mare importanță pentru Yoon, cred experții, deoarece liderul sud-coreean se confrunt[ cu scăderea popularității în țara sa. Concetățenii săi sunt din ce în ce mai nervoși cu privire la angajamentul american de descurajare extinsă pentru a preveni un posibil atac asupra aliaților săi.