WhatsApp, popularul serviciu de mesagerie achiziționat acum doi ani de Facebook pentru 19 miliarde de dolari, va renunța la abonamentul anual și va redeveni un serviciu complet gratuit, potrivit directorului general al companiei, Jan Koum.
Începând cu 2013, WhatsApp percepe o taxă anuală de circa 1 dolar după primele 12 luni de folosire gratuită a aplicației de chat. În condițiile în care veniturile din abonamente au evoluat sub așteptări, compania a decis să renunțe la taxa anuală, a spus luni Koum, citat de Independent.
Renunțarea la abonamentul anual, care "nu merge așa de bine", nu se va reflecta în introducerea de mesaje publicitare, a precizat Koum. În schimb, WhatsApp se va concentra pe creșterea veniturilor pe segmentul corporate, mai exact pe finalizarea unei aplicații dedicată B2C, care va permite companiilor să comunice pe chat cu clienții.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
WhatsApp este cea mai folosită aplicație de mesagerie pe mobil la nivel mondial, numărul utilizatorilor activi lunar fiind în prezent de aproape 990 milioane, potrivit lui Koum.
Principalii rival ai serviciului de mesagerie sunt Facebook Messenger, WeChat și LINE.
Înainte de 2013, serviciul de chat era complet gratuit, iar utilizatorii care și-au făcut cont până la introducerea abonamentului anual au beneficiat în continuare de gratuitate.