Tiktok nu a răspuns la cererile de informații trimise de Comisia Europeană, termenul limită e la miezul nopții. Tik tok riscă o amendă de 1% din veniturile globale

Tiktok nu a răspuns la cererile de informații trimise de Comisia Europeană, termenul limită e la miezul nopții. Tik tok riscă o amendă de 1% din veniturile globale
scris astăzi, 15:19

Rețeaua chineză Tiktok nu a răspuns până vineri după-amiază la cererile de informații trimise de Comisia Europeană în legătură cu alegerile din România, a declarat un purtător de cuvânt al executivului european. Termenul limită pentru răspunsul la aceste cereri e la miezul nopții. Dacă nu va furniza informațiile, Comisia Europeană mai poate trimite o cerere, iar Tiktok riscă o amendă de 1% din veniturile globale dacă o ignoră și pe aceasta.

În 29 noiembrie, după primul tur al alegerilor prezidențiale și după ședința CSAT, Comisia Europeană a trimis TikTok o cerere de informații în temeiul legislației privind serviciile digitale (așa numită DSA), scrie G4Media.ro

Urmărește-ne și pe Google News
Modificări în transportul public bucureștean începând de sâmbătă. Primăria Capitalei înlocuiește autobuze Diesel cu vehicule electrice, moderne și nepoluante, înființează o nouă linie de troleibuze și reintroduce tramvaie CITEȘTE ȘI Modificări în transportul public bucureștean începând de sâmbătă. Primăria Capitalei înlocuiește autobuze Diesel cu vehicule electrice, moderne și nepoluante, înființează o nouă linie de troleibuze și reintroduce tramvaie

Astfel, Comisia a solicitat TikTok să furnizeze mai multe informații cu privire la gestionarea riscurilor de manipulare a informațiilor. În special, Comisia a cerut TikTok să furnizeze informații detaliate cu privire la modul în care a analizat și a atenuat riscul de exploatare neautentică sau automatizată a serviciului său și riscurile care decurg din sistemele sale de recomandare.

Comisia a cerut, de asemenea, informații cu privire la eforturile TikTok de a permite unei game mai largi de părți terțe să efectueze controlul public și să aibă acces la date accesibile publicului pentru a detecta, a identifica și a înțelege riscurile sistemice legate de procesele electorale.

TikTok trebuie să furnizeze informațiile solicitate până la data de 13 decembrie. Pe baza evaluării răspunsurilor, Comisia va stabili dacă vor fi necesare măsuri suplimentare.

Această solicitare de informații urmează unei solicitări anterioare trimise TikTok, precum și Snapchat și YouTube, la 2 octombrie, cu privire la proiectarea și funcționarea sistemelor sale de recomandare în legătură cu alegerile.

În plus, TikTok trebuie să păstreze documentele și informațiile interne privind proiectarea și funcționarea sistemelor sale de recomandare, precum și modul în care abordează riscul manipulării intenționate prin utilizarea neautentică coordonată a serviciului. Comisia dispune păstrarea documentelor și a informațiilor privind orice încălcare sistematică a condițiilor de serviciu ale TikTok care interzic utilizarea caracteristicilor de monetizare pentru promovarea conținutului politic pe serviciu. Ordinul de păstrare se referă la alegerile naționale din Uniunea Europeană din perioada 24 noiembrie 2024 – 31 martie 2025.

Context

Candidatul Călin Georgescu a declarat nu doar venituri zero, ci și zero cheltuieli în campania electorală. Aceste declarații au ridicat semne de întrebare în spațiul public, mai ales că, pe rețeaua TiKTok, candidatul independent Călin Georgescu a beneficiat de o campanie puternică de promovare.

SRI a arătat într-un document desecretizat că finanțarea influencerilor TikTok a fost asigurată prin platforma FameUp (dedicată monetizării activităților de promovare în mediul online), la nivelul căreia a fost publicată oportunitatea de reclamă, alături de descrieri bine definite.

Singurul operator care are fix ce-i trebuie Generației Z pentru social media: Cartela la 2 euro CITEȘTE ȘI Singurul operator care are fix ce-i trebuie Generației Z pentru social media: Cartela la 2 euro

Documentele desecretizate arată că promovarea lui Georgescu a fost finanțată prin intermediul contului TikTok „bogpr”, deținut de cetățeanul român Bogdan Peșchir. Acesta a efectuat donații în valoare de peste un milion de euro pentru campania online, inclusiv plăți de 381.000 de dolari între 24 octombrie și 24 noiembrie 2024.

Sumele au fost direcționate către influenceri prin platforma FameUp, care a oferit colaboratorilor până la 1.000 de euro pentru distribuirea unor videoclipuri pro-Georgescu.

Ministerul de Interne de la București a identificat un tipar de acțiune similar cu cel utilizat de Federația Rusă în Ucraina, inclusiv campanii informaționale precum „Echilibru și verticalitate”, care imită strategia „Frate lângă Frate”, aplicată înainte ca Rusia să invadeze statul vecin.

Un influencer de pe rețeaua de socializare TikTok a dezvăluit cum a ajuns în campania #echilibrușiverticalitate a lui Călin Georgescu, pe rețeaua chinească: „Am fost folosiți ca niște câini (…) Nu dădeau de înțeles că vom ține partea politică a vreunuia din candidați”, a spus Alex Stremițeanu.

”Am fost un prost (…) Vreau să stați până la finalul clipului ca să înțelegeți cum s-a ajuns în punctul ăsta și să înțelegeți de ce am fost prost”, începe Alex Stremițeanu clipul în care explică modul în care influencerii au fost cooptați în campania lui Călin Georgescu de pe TikTok, promovată cu hashtagul #echilibrusiverticalitate.

Tânărul povestește cum a primit instrucțiuni despre ce să spună, dar și faptul că a fost lăsat să enumere ce calități vrea de la viitorul președinte, fiind indus în eroare că respectiva campanie este una de îndemn la vot și nu una care va fi folosită în sprijinul unui candidat.

O altă tiktokeriță, care îi greșește numele lui Călin Georgescu, numindu-l ”Călinescu”, recunoaște că toți care au participat în campanie au fost plătiți: ”Și nu cu 400 lei cum au spus unii din voi”, spune ea. Tânăra povestește că o astfel de campanie plătită de FameUp pornește de la cel puțin 2600 de lei și că tinerii implicați în campanie au primit sume mari de bani. FameUp este o aplicație în care utilizatorii se loghează cu contul de TikTok sau prin altă rețea de socializare, apoi primesc diferite oferte de colaborare contracost, în funcție de cât de virale sunt postările.

După ce Călin Georgescu a intrat în turul doi al alegerilor prezidențiale de pe prima poziție, provocând un șoc în mare parte a societății pentru care era complet necunoscut, mai mulți tiktokeri și influenceri care l-au susținut și-au retras sprijinul spunând că nu știau de orientarea pro-rusă și legionară a acestuia și de planurile de retragere a României din NATO și UE. Mai mult, cel mai căutat cuvânt în noaptea alegerilor a fost ”legionar”, urmat de ”antisemit” și ”filorus”, conform DEX online.

Unul dintre cei mai cunoscuți influenceri care l-au susținut este antreprenorul Ștefan Mandachi, care a fondat și ulterior a vândut lanțul de restaurante fast-food Spartan și a anunțat că își retrage sprijinul declarat anterior, spunând că nu rezonează cu viziunile acestuia despre NATO și UE, pentru că acestea au fost momente esențiale în istoria României, notează Economedia.

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia europeană
tik tok