Microsoft confirmă că problemele de funcționare avute de serviciile online ale companiei la începutul acestei luni au survenit ca urmare a unui atac cibernetic.
La începutul lunii iunie, mai multe servicii online deținute de Microsoft, inclusiv OneDrive și Outlook, au fost indisponibile, fără ca gigantul american să explice ce s-a întâmplat.
Experții au înaintat atunci ideea unui atac cibernetic, iar acum Microsoft confirmă acest lucru, spunând că problema a survenit ca urmare a unui atac DDoS, prin care serverele sunt „copleșite” de o mare cantitate de cereri într-un timp foarte scurt.
CITEȘTE ȘI Twitter se va concentra pe video, creatori și comerț pentru a-și revitaliza afacerileAtacul a fost revendicat de o grupare numită Anonymous Sudan, care a început să activeze la începutul acestui și care ia în vizor entități ce se amestecă în politica țării sau promovează politic împotriva musulmanilor.
Experții, însă, cred că Anonymous Sudan este doar o fațadă și că, în fapt, hackerii ar fi afiliați ai grupării Killnet, care lucrează pentru Rusia.
Atacul derulat asupra serviciilor Microsoft nu a afectat în vreun fel datele utilizatorilor, susține compania americană, ci a fost derulat doar cu scopul de a face publicitate grupului de hackeri.