România a devenit o destinație de succes pentru companiile de outsourcing, găzduind în prezent peste 100.000 din cei 600.000 de angajați din industria de profil din Europa Centrală și de Est, arată datele companiei de consultanță imobiliară Colliers International. În prezent, România ocupă locul 13, în urcare cu cinci poziții față de anul 2015, în clasamentul Global Services Location, situându-se înaintea Ungariei (locul 32), Cehiei (26) sau Ucrainei (locul 24) și la doar trei poziții distanță de Polonia (locul 10).
Clasamentul, realizat de A.T. Kearney în 2016, ține cont de criterii precum: costuri (40%), calitatea forței de muncă (30%) și climatul de business (30%).
”Percepția României în rândul companiilor de outsourcing s-a schimbat considerabil în ultimii ani, iar țara noastră a demonstrat că este o destinație de succes, atât din punct de vedere al calității resursei umane, cât și al costurilor cu angajații și spațiile de birouri. (...) Trecerea de la o destinație interesantă, demnă de prospectat, la o destinație de succes, reprezintă un pas important pentru piața imobiliară și ne așteptăm ca efectele să se resimtă tot mai mult în orașe secundare și chiar terțiare din țară ”, spune Ramona Marusac, Associate Director în cadrul departamentului de birouri al Colliers International.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În marile orașe secundare din România, precum Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Brașov, sunt în curs de dezvoltare mai multe proiecte de birouri, care totalizează o suprafață de aproximativ 200.000 metri pătrați de birouri, care va fi livrată pe piață în următoarele 18-24 de luni. Pe masură ce apar presiuni legate de disponibilitatea forței de muncă și de costurile cu salariile în aceste orașe, atenția companiilor începe să se îndrepte către o serie de alte orașe cu universități, precum Craiova, Oradea, Târgu Mureș, Bacău și Galați.
În ceea ce privește tranzacțiile cu spații de birouri, segmentul de outsourcing se menține în top și în acest an, cu aproximativ 45.000 metri pătrați cerere netă dintr-o cerere totală de 175.000 metri pătrați la nivelul Capitalei.
“Observăm în continuare intrări de noi jucători, extinderi ale companiilor existente, dar și companii care evaluează piața din România în vederea deschiderii unor noi centre de servicii. Segmentul de IT outsourcing rămâne cel mai dinamic, dar în același timp crește gradul de sofisticare a serviciilor oferite, astfel încât apar tot mai multe cerințe pe partea de centre de Research & Development”, a arătat Ramona Marusac.