Un număr de 15 judecători ai Curții Europene de Justiție încearcă să decidă, o dată pentru totdeauna, dacă Uber Technologies este o aplicație sau o companie de transport, întrebare care deranjează de mult timp autoritățile din regiune, transmite Bloomberg.
Înfrângerea Uber, care se consideră o aplicație, ar expune compania unor reglementări mai stricte pentru obținerea licențelor, ceea ce ar mări costurile operaționale și riscul unei disponibilități mai reduse a șoferilor, scrie News.ro.
Cazul este urmărit intens, pentru că ar putea stabili regulile și pentru companii cu modele de afaceri asemănătoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Activitățile Uber nu pot fi reduse doar la o activitate de transport”, a afirmat marți Cani Fernandez, avocat al companiei americane, în fața completului de judecători ai Curții Europene de Justiție din Luxemburg.
Aplicația pentru împărțirea transporturilor, disponibilă să fie accesată de pe smartphone-uri și tablete, a întâmpinat probleme în Europa, reale și legislative, șoferii de taxi reclamând că Uber încearcă în mod incorect să evite reglementări respectate de furnizorii de servicii de transport.
”În mod clar decizia curții UE va avea un impact mare. Vorbim despre una dintre cele mai populare platforme pentru economia colaboraționistă”, a spus Georgios Petropoulos, cercetător la grupul Bruegel din Bruxelles.
Uber insistă că ar trebui să fie scutită de obligațiile normale ale operatorilor de transport.
Decizia finală a Curții de Justiție din Luxemburg ar veni după mai multe luni, dar va fi obligatorie și ar putea influența și alte dispute legale ale Uber în state europene.