Un fost director executiv la Meta, Sarah Wynn-Williams, a făcut afirmații alarmante despre practicile companiei de direcționare a reclamelor.
Vorbind la o audiere la Senatul SUA, Wynn-Williams, care a fost director al Facebook pentru politici publice globale, a susținut că Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, a oferit cu bună știință reclame adolescenților vulnerabili din punct de vedere emoțional, în special atunci când se simțeau „inutili sau neajutorati”.

Potrivit lui Wynn-Williams, Meta detecta când adolescenții, cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, se confruntau cu o stimă de sine scăzută sau stres emoțional și folosea datele pentru a-i viza cu reclame specifice. „Putea identifica când se simțeau lipsiți de valoare sau neajutorați sau eșuați și lua acele informații pentru a le împărtăși agenților de publicitate”, a spus ea.
Strategia a fost concepută pentru a exploata momentele în care adolescenții aveau mai multe șanse să cheltuiască bani. Agenții de publicitate, a spus ea, știu că persoanele care se simt defavorizate sunt mai predispuse la achiziții impulsive – o tactică pe care se presupune că Meta a activat-o.

Anunțuri pentru frumusețe și slăbire destinate adolescenților nesiguri
Wynn-Williams a continuat explicând că, dacă o adolescentă șterge un selfie, Meta putea alerta agenții de publicitate să promoveze produse de înfrumusețare, presupunând o scădere a încrederii. În cazuri mai îngrijorătoare, ea a spus că fetelor tinere li s-au arătat chiar reclame de slăbit, întărind preocupările legate de imaginea corporală negativă.
Meta a negat cu fermitate acuzațiile. Într-o declarație pentru TechCrunch, compania a numit mărturia lui Wynn-Williams ca fiind „ruptă de realitate și plină de afirmații false”.

În vară a fost relatat că Instagram testează reclame care forțează utilizatorul să le urmărească, într-o escaladarea o politicilor de monetizare a rețelei de socializare deținute de Meta.
Aceste reclame blochează pur și simplu navigarea în momentul în care apar, țintuind utilizatorul să urmărească reclama, înainte de a putea merge mai departe să vadă alte postări.

În formatul actual, noile reclame sunt însoțite de un scurt mesaj: „Urmăriți un mesaj publicitar. Întreruperile de publicitate reprezintă un nou mod de a vedea reclamele pe Instagram. Uneori poate fi necesar să vedeți un mesaj publicitar înainte de a continua navigarea."
Compania a confirmat atunci că testează acest format, după ce capturi cu reclamele și postări pline de furie ale utilizatorilor au ajuns pe platformele sociale.
Reclamele testate de Instagram funcționează precum cele de pe YouTube, care nici ele nu sunt foarte iubite de către utilizatori.