INTERVIU Partenerii ASD Tax Cristi Secrieru, Andreea Artenie și Dragoș Doroș prezintă strategia și planurile de creștere a echipei in 2024

INTERVIU Partenerii ASD Tax Cristi Secrieru, Andreea Artenie și Dragoș Doroș prezintă strategia și planurile de creștere a echipei in 2024
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 10 mai 2024

2024 va fi anul cu cele mai mari investiții asumate de pană acum, context in care compania intenționează să crească echipa cu 20% in zona serviciilor juridice, precum și a celei de taxe. Cristi Secrieru, Andreea Artenie și Dragos Doros, cei trei parteneri ai companiei, detaliază, intr-un triplu interviu, planurile de dezvoltare, precum și mediul actual plin de provocări economice și legislative.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Ați dezvoltat un sistem complex de servicii juridice. Aveți, de asemenea, o echipă de avocați cu experiență, specializați în industrii cheie și lucrați în alianțe extinse, înglobând experți din foarte multe domenii. Vă rugăm să ne vorbiți despre elementele cheie ale modelului de business dezvoltat și despre evoluția de până acum a companiei.

Cristi Secrieru:  Cred că, în the long run, ingredientele pentru orice proiect antreprenorial de succes sunt reprezentate de eficiența în structuri și procese. Aceasta desigur într-un mediu de lucru care nu depersonalizează și care încurajează creația. Este ceea ce am căutat să implementăm permanent și în cadrul ASP și ceea ce ne-a adus în punctul în care ne aflăm.

Dată fiind experiența ultimilor 4 ani, vreau să cred că am și reușit și că ne bucurăm de un capital reputațional foarte bun în piață, ceea ce a și atras alături de noi colegi talentați și clienți importanți.

Noi ne aflăm în acest moment într-o etapă importantă de creștere și dezvoltare în care căutăm să facem „marele salt” în piața de servicii juridice și fiscale. Și aceasta adaugă o nouă dimensiune activității noastre care ține de o mult mai atentă planificare și de control financiar extins. Ne dorim, însă, ca toată această transformare să nu afecteze latura umană a proiectului nostru pe care o considerăm elementul definitoriu în ceea ce am realizat.

Modelul de business pe care l-am propus și îl propunem vine să răspundă limitărilor pe care întreg mediul de business din România (și nu numai) le-a resimțit în ultimii ani, și nevoii acestuia de a beneficia de resurse externe supra-specializate care să răspundă de o manieră eficientă cost/timp unor probleme punctuale, de cele mai multe ori, foarte complexe.

Rafinamentul vine din asigurarea unei constante a echipelor desemnate în relația cu fiecare client, interacțiunea permanentă cu aceștia și cunoașterea în profunzime a specificului lor de activitate. Totodată, parteneriatele cu cei mai buni specialiști în derularea proiectelor integrate cu dificultate ridicată, au oferit acea alternativă foarte fiabilă la soluțiile clasice de one-stop shop în care societățile de avocatură și firmele de consultanță caută, într-o abordare tradițională, să acopere toate nevoile clienților cu echipe proprii, pe alocuri cu senioritate scăzută, și cu o cunoaștere redusă a particularităților industriei/businessului/problematicilor adresate.

Care sunt principalele linii strategice ale companiei pentru anul în curs?

Andreea Artenie: Ne dorim să atragem în continuare specialiști cu profile unice în piață pentru a acoperi cele mai exigente nevoi ale clienților noștri. De asemenea, căutăm permanent colaboratori cu expertiză internațională pentru a continua să ne extindem serviciile cross-border sau pentru a putea face conexiunea rapid între teritorii, rolul nostru fiind acela de specialiști în ariile noastre de practică și de integrator pentru întreg proiectul. Oferim și în prezent asistență în proiecte transfrontaliere, fie că vorbim de reorganizări de linii de business, de suport juridic și fiscal la schimbarea rutelor de business acolo unde intervin impedimente sau de asistență pentru intrarea pe piață a unor noi jucători, mai ales în industriile reglementate. Nu în ultimul rând, suntem prezenți în arbitraje internaționale sau tranzacții transfrontaliere, alături de firme de avocați de la Londra sau Paris, acționând ca experți în legislația națională.

2024 este anul cu cele mai mari investiții asumate până acum.

Echipa este motorul business-ului nostru și, în mod natural, investițiile noastre se îndreaptă către aceasta. Estimăm o creștere de 20% a echipei anul acesta, în zona juridică și, similar, ne propunem să extindem echipa de taxe.

Venită ca o necesitate, în acest context, este și relocarea într-un nou sediu care ne va găzdui din a doua parte a anului și care se află în curs de amenajare corespunzătoare nevoilor echipei noastre extinse. Continuăm să investim în soluții tehnologice adecvate serviciilor pe care noi le oferim.

Dar cea mai importantă linie strategică rămâne, în toate cazurile, alăturarea lui Dragoș și a echipei de taxe, și susținerea dezvoltării proiectului ASD Tax. Eforturile grupului de parteneri se vor concentra în direcția extiderii și integrării echipelor, și a serviciilor noastre pentru a continua să oferim clienților noștri calitate și eficiență.

Ce-și propune ASD TAX în primul an de la înființare? Ce planuri aveți pe termen mediu?

Dragoș Doros: În primul rând ne propunem să formăm o echipă care să asigure o expertiză extinsă pe întreaga plajă de servicii fiscale, la un nivel profesional ireproșabil. Suntem obișnuiți să oferim servicii complexe, folosind experiența vastă pe care am dobândit-o în peste 25 de ani, atât în mediul privat, cât și în mediul public al administrării fiscale.

În al doilea rând, dorim să ne poziționăm ca o echipă care oferă soluții practice, integrate în circuitul operațional al clienților noștri. În acest fel, să ajungem să fim percepuți ca parteneri de afaceri. Munca noastră trebuie să se integreze în strategiile clienților noștri și să eficientizeze fluxurile și procesele operaționale, să aducă valoare companiilor pentru care oferim asistență.

Cum vedeți piața serviciilor de consultanță în anul curent? Ce riscuri ați luat în calcul în planurile dumneavoastră de expansiune?

Dragoș Doros: Piața serviciilor de consultanță urmează tendințele mediului economic și a fost martora tuturor fluctuațiilor și modificărilor ultimilor ani. Vedem o creștere a pieței în viitorul apropiat, având ca motor principal schimbările de fluxuri economice care s-au manifestat în ultima vreme, precum și modificările legislative care le vor urma în mod natural. Se simte o nevoie crescută de regularizare a noului mediu economic care deocamdată este fluctuant, până la definitivarea noilor paradigme socio-politice. De asemenea, așa cum am observat în ultimul an, statul simte o nevoie sporită de venituri și instituie noi măsuri prin pachete legislative care dau bătăi de cap până să se ajungă la un mod clar de aplicare. În acest context, nevoia de servicii de consultanță de calitate superioară, furnizate rapid, la cel mai înalt nivel de senioritate, va fi în creștere.

viewscnt
Afla mai multe despre
asd tax
cristi secrieru
andreea artenie
dragoș doroș