Interviu cu Adam Lamentowicz, Chief Commercial Officer CEE, Superbet Group

Povești cu Profit   
Interviu cu Adam Lamentowicz, Chief Commercial Officer CEE, Superbet Group

Adam Lamentowicz are peste 30 de ani de experiență în business development, lucrând în domenii precum telecomunicații, fuziuni și achiziții, industria chimică sau tehnologie și divertisment.

În ultimii 15 ani, Adam Lamentowicz  a activat în industria pariurilor sportive și a jocurilor de noroc, conducând operațiunile unor companii de pariuri sportive în țări precum Polonia, Olanda sau Statele Unite ale Americii.

Urmărește-ne și pe Google News

Cum își face Superbet strategia în funcție de tehnologia și digitalizarea tot mai prezente în viața noastră?

În ultimii ani, am beneficiat de o creștere accelerată a businessului, pe fondul unui proces constant de extindere în piețe internaționale. Acest proces de creștere continuă să fie alimentat de investițiile pe care le facem în dezvoltarea propriei tehnologii.

Dacă analizăm ceea ce ne spun datele de business despre preferințele clienților noștri, ajungem la concluzia clară că investițiile în tehnologie reprezintă un diferențiator strategic esențial în actuala dinamică a piețelor globale. De aceea, continuăm să investim în propriile centre de inovație în tehnologie și produse digitale, care se află în Croația și, mai nou, în Spania.

Prin intermediul acestei strategii, Superbet a creat un ecosistem complex de sport și divertisment, oferind utilizatorilor o experiență omnichannel unică, atât în mediul online, cât și în retail. Platformele noastre integrate oferă pariuri sportive, conținut sportiv personalizat și SuperSocial - prima rețea socială dedicată pasionaților de sport, asigurând o experiență interactivă și captivantă pentru comunitatea sa noastră de jucători.

Cum a crescut expunerea brandului Superbet Romania odată cu asocierea directă cu cel mai popular sport din România, în cazul de față Superliga, divizia de elită a fotbalului românesc?

Parteneriatul strategic pe care l-am dezvoltat împreună cu eAD și Liga Profesionistă de Fotbal pentru a creștere expunerea și reputația brandului Superliga este probabil cel mai puternic proiect din sportul românesc modern.

În cadrul acestei colaborări, în afara componentei de sponsorizare, Superbet a contribut cu expertiza pe care o deținem în marketing pentru a crește profilul competițional al diviziei de elită a fotbalului românesc, după modelul campionatelor puternice din Europa. Mai mult decât atât, obiectivul asumat a fost readucerea fanilor, în special a celor tineri, alături de cea mai importantă competiție sportivă a țării.

Cifrele confirmă că ne aflăm pe un drum foarte bun. În sezonul 2023 - 2024, a înregistrat cea mai mare prezență pe stadioane din ultimele două decenii, cu peste 2,2 milioane de suporteri asistând la meciuri pe parcursul întregii perioade competiționale.

Interviu cu Adam Lamentowicz, Chief Commercial Officer CEE, Superbet Group

În același timp, colaborările cu o serie de cluburi de tradiție din Superliga, precum Dinamo București, Rapid București, Farul Constanța și Universitatea Cluj, au consolidat poziția noastră de partener de încredere al fotbalului românesc, oferind comunităților de fani experiențe unice, atât în mediul digital cât și prin intermediul activărilor realizate pe stadioanele din România.

La Liga, un campionat de vis, de top, partener al Superbet în România. Ce importanță are acest parteneriat pentru fotbalul românesc?

Acordul semnat cu La Liga, în urma căruia competiția de elită a fotbalului spaniol a devenit noul partener oficial al Superbet în România, a marcat un moment important în recunoașterea globală a brandului nostru.

Pentru a înțelege mai bine dimensiunile acestui parteneriat, doresc să menționez că La Liga este cel mai mare ecosistem fotbalistic din lume. Competiția spaniolă are peste 220 de milioane de urmăritori pe rețelele sociale la nivel global, fiind disponibilă pe 16 platforme și în 20 de limbi diferite. De asemenea, are cea mai vastă rețea internațională dintre toate organizațiile sportive, fiind prezentă în 34 de țări și având sediul central la Madrid.

În calitate de partener oficial, Superbet poate utiliza numeroase resurse digitale care aparțin de La Liga, ceea ce va contribui la promovarea competiției spaniole către noi audiențe din România, precum și la consolidarea comunităților de suporteri din cele două țări, având în vedere diaspora numeroasă de români care locuiesc în Spania. De asemenea, brandul Superbet a obținut expunere în cadrul unor meciuri din etapele campionatului spaniol, care sunt transmise pe platforme internaționale de TV și streaming, amplificând astfel reputația noastră la nivel global.

Cum se împacă fotbalul cu festivalurile? Electric Castle. Nostalgia. Superbet partener important în ambele cazuri. Urmează o colaborare cu „Beach, Please!”. Care este publicul pe care îl puteți considera țintă?

Pe lângă prezența puternică în lumea sportului, Superbet și-a extins prezența în industria divertismentului muzical, pentru a împărtăși energia și exuberanța sportului către un public mai larg și mai divers. Colaborările cu festivaluri de referință, precum Nostalgia și Electric Castle, precum și noul parteneriat cu „Beach, Please!”, reflectă deschiderea brandului nostru de a se conecta cu o audiență diversă, oferind experiențe captivante atât în sport, cât și în muzică și cultură urbană.

Prin crearea de conținut exclusiv, inspirat din universul sportului, dorim să construim o nouă dimensiune de divertisment în cadrul acestor festivaluri, oferind experiențe memorabile.

European Betting & Gaming Association (EGBA): ce înseamnă pentru Superbet statutul de membru în această asociație și exemple de bune practici pe care le putem implementa în urma consultărilor cu EGBA?

Faptul că am devenit membri EGBA confirmă locul pe care l-am câștigat în rândul liderilor europeni și globali ai industriei de profil. Acest statut presupune asumarea unor standarde ridicate în ceea ce înseamnă politicile de conformitate și strategiile de joc responsabil, precum și un schimb de bune practici realizat împreună cu celelalte companii importante din sfera noastră de activitate.

În momentul de față suntem martorii unei schimbări de percepție asupra industriei jocurilor de noroc, care are loc treptat dar sigur. Publicul general și actorii sociali din Europa de Est încep să înțeleagă faptul că noi oferim un produs de divertisment, care este reglementat de un cadru foarte strict.

Deși mai puțin aducătoare de imagine, sprijinirea sportului pentru copii este esențială pentru dezvoltarea unei societăți sănătoase. Ce proiecte derulează Superbet și ce planuri aveți în acest sens?

Respectând standardele de conformitate, precum și politica de etică în marketing a organizației noastre, compania noastră nu susține, prin intermediul brandului comercial Superbet, activități dedicate minorilor.

În schimb, angajamentul Grupului Superbet față de comunitate se reflectă prin inițiativele desfășurate de către Fundația Superbet, ale cărei proiecte au avut un impact semnificativ în 2024, atât în România, cât și la nivel global.

Prin parteneriatul cu Fundația Garry Kasparov, care s-a materializat în proiectul “Step by Step”, Fundația Superbet a reușit să susțină peste 2.000 de jucători de șah, contribuind la dezvoltarea acestui sport și promovarea tinerelor talente. De altfel, Fundația Superbet este sponsorul principal a trei etape din Grand Chess Tour, desfășurate în București (România), Varșovia (Polonia) și Zagreb (Croația).

În sportul românesc, rezultatele Fundației Superbet s-au reflectat prin programe de burse și donații, realizate în parteneriat cu Go Scholarship și alte asociații de profil, care au susținut peste 400 de tineri sportivi, oferindu-le oportunități reale de creștere și performanță. Prin aceste inițiative, fundația noastră nu sprijină doar dezvoltarea sportului, ci promovează și incluziunea, egalitatea de șanse și accesul la resurse de formare pentru generațiile viitoare din România.

Polonia și România - industria pariurilor sportive. Care este prima asemănare, dar prima deosebire?

Prima asemănare între piețele de pariuri sportive din Polonia și România este cadrul de reglementare strict, care asigură conformitatea operatorilor și protecția consumatorilor. Ambele piețe valorizează inovația tehnologică și pun pe primul loc experiența utilizatorului, iar Superbet aplică aceleași standarde ridicate în ambele țări.

Clienții din România manifestă un nivel de exigență foarte înalt, la nivelul celor din piețele Occidentale. De asemenea, este cert faptul că românii apreciază brandurile cu care au dezvoltat un parteneriat de încredere, care investesc în satisfacția clientului și care se asociază cu evenimente sportive sau de divertisment care sunt importante pentru comunitate.

Diferența principală între cele două țări constă în comportamentul consumatorilor. În România, pariurile sportive sunt puternic asociate cu fotbalul, în timp ce în Polonia preferințele sportive sunt mai variante, având un public semnificativ inclusiv pentru sporturile de iarnă și competițiile de e-sports.

viewscnt
Afla mai multe despre
superbet group
adam lamentowicz