Yahoo a înființat o comisie specială, formată din membri ai board-ului, care să analizeze posibilitățile strategice ale companiei, în condițiile în care aceasta ia în calcul vânzarea activităților principale. Totodată, Yahoo a anunțat că va primi consultanță strategică din partea băncilor JPMorgan Chase, Goldman Sachs și PJT Partners, transmit Reuters și MarketWatch.
Anunțul a fost primit cu entuziasm de investitori, acțiunile companiei urcând cu aproximativ 2%, după ce pe parcursul anului au pierdut peste o treime din valoare.
O parte din investitorii companiei doresc vânzarea activităților de bază ale Yahoo, reprezentate de serviciile de internet (inclusiv motorul de căutare, serviciul de e-mail și divizia de știri).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
CITEȘTE ȘI Yahoo desființează 15% din posturi și închide mai multe activități
"Separarea participației pe care compania o deține la Alibaba de activitățile operaționale este esențială pentru maximizarea valorii companiei. Pe lângă desprinderea activităților principale, există alternative strategice care să ne ajute să realizăm această separare și să întărim afacerea", a afirmat Marissa Mayer, directorul general al companiei, într-o notă.
Yahoo deține o participație în valoare de circa 30 de miliarde de dolari la Alibaba Holding Group și ia în calcul să separe toate celelate activități, cu excepția acesteia, într-o nouă companie, listată la bursă. Ulterior, aceasta ar putea fi vândută, decizia depinzând și de succesul actualului process de restructurare.
Mayer a anunțat la începutul lunii un plan pentru reducerea costurilor, care include concedierea a 15% dintre angajații la nivel mondial (aproximativ 1.600 posturi), precum și renunțarea la mai multe active și închiderea birourilor din Dubai, Mexic, Buenos Aires, Madrid și Milano.
Totodată, Yahoo a anunțat ieri va renunța la mai multe reviste digitale, printre care Yahoo Auto, Yahoo Travel și Yahoo Health, ca parte a programului de restructurare. Subiectele acoperite de cele șapte reviste se vor regăsi în paginile celorlalte publicații digitale ale companiei, axate pe știri din sport, economie, politică, lifestyle și filme.
Yahoo se confruntă cu probleme de mult timp, printre care rezultatele financiare sub așteptări și declinul acțiunilor companiei, iar Mayer nu a reușit până acum să găsească o rezolvare.