Snap, dezvoltatorul aplicației multimedia pentru mobil Snapchat,a atras 3,4 miliarde de dolari în cadrul ofertei publice inițiale (IPO), în contextul în care investitorii au ignorat pierderile companiei pentru a lua parte la cea mai mare listare din 2014, informează Reuters.
Snap a anunțat, miercuri seara, că va vinde 200 de milioane de acțiuni pentru 17 dolari pe unitate, în cel mai mare IPO din 2014, când a avut loc listarea Alibaba. Din acestea, 145 de milioane de acțiuni sunt vândute de companie, iar restul de 55 de milioane de acțiuni aparțin investitorilor și directorilor care au intrat în posesia lor înainte de IPO - ceea ce le va aduce venituri de 935 de milioane de dolari, potrivit MarketWatch.
Oferta a fost suprasubscrisă de peste 10 ori, iar Snap ar fi putut stabili un preț de până la 19 dolari pe acțiune, însă a ales să atragă investitori pe termen lung și nu fonduri care vânează câștiguri rapide.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Snap anunțase, anterior, că vrea să atragă 3 miliarde de dolari prin oferta publică inițială, la un preț de 14-16 dolari pe acțiune.
La prețul de 17 dolari pe acțiune, compania este evaluată la circa 24 miliarde de dolari, dublu față de Twitter și cea mai mare evaluare a unei companii americane din tehnologie în cadrul unui IPO întâlnită din 2012, când a avut loc listarea Facebook.
Evan Spiegel și Bobby Murphy, cofondatori ai companiei, au anunțat că vor vinde câte 16 milioane de acțiuni, echivalentul a 272 milioane de dolari. După această tranzacție, ambii cofondatori vor rămâne cu peste 200 de miliaone de acțiuni fiecare, echivalentul a 3,6 milioane de dolari la prețul IPO, și vor controla, împreună, peste 88% din drepturile de vot.
Snap este prima companie americană de social media care se listează la bursă de când Twitter a debutat pe piața de capital în urmă cu peste trei ani. Snap a avut venituri de 404,5 milioane dolari anul trecut, în creștere puternică de la 58,6 milioane dolari în 2015. Totuși, pierderile nete au crescut și ele, la 514,6 milioane de dolari, de la 372,9 milioane de dolari.
Lansată în 2011, aplicația Snapchat a atins primul milion de utilizatori activi zilnici în 2013, pentru ca numărul acestora să crească la 158 milioane în 2016.