Profitul net al Apple a coborât în perioada aprilie-iunie cu 27%, la 7,8 miliarde de dolari, în condițiile în care vânzările de iPhone au scăzut pentru al doilea trimestru consecutiv. Totuși, veniturile companiei au depășit așteptările din piață, deși au scăzut cu aproape 15%.
Vânzările de iPhone s-au situat la 40,4 milioane de unități, comparativ cu 47,5 milioane în urmă cu un an. Acesta este al doilea trimestru consecutiv de scăderi pe acest segment după ce, în perioada ianuarie-martie, vânzările de iPhone au coborât cu 16%, primul declin trimestrial de la lansarea celui dintâi model în 2007.
Veniturile companiei au scăzut cu 14,6% în trimestrul încheiat în iunie, la 42,4 miliarde de dolari, dar au depășit așteptările analiștilor, ceea ce s-a reflectat în creștere cotațiile acțiunilor Apple după anunțarea rezultatelor. Titlurile Apple au avansat 6,8% cu după închiderea ședinței de tranzacționare (after-hours) după ce, pe parcursul anului, au pierdut peste 20% din valoare. Analiștii contactați de Thomson Reuters estimau venituri de 42,1 miliarde de dolari.
Evoluția peste așteptări a veniturilor a fost susținută de servicii și de iPad.
Veniturile pe segmentul iPad au înregistrat prima creștere din ultimele 10 luni, de 7%.
Veniturile din servicii au crescut cu 19%, la aproape 6 miliarde de dolari. Importanța tot mai mare a serviciilor este alimentată de saturarea pieței de telefoane inteligente, în special în țările dezvoltate, dar și de intensificarea competiției, în special din partea producătorile chinezi.
Trimestrul trecut, profitul Apple s-a redus cu 22,5%, la 10,52 miliarde de dolari, în timp ce veniturile companiei au scăzut cu 13%, de la 58 miliarde de dolari la 50,55 miliarde de dolari, fiind pentru prima dată din 2003 când gigantul IT a raportat un declin trimestrial al veniturilor.