Acțiunile Uber Technologies cresc astăzi, în tranzacțiile pre-market, după un avans de peste 4% săptămâna trecută, în care a anunțat primul profit înregistrat în calitate de companie publică.
Urmărește-ne și pe Google News
De la începutul anului, compania a crescut cu peste 20% pe bursă. Spre comparație, indicele S&P 500, din componența căruia Uber face parte din decembrie, a avansat cu mai puțin de 6%.
CITEȘTE ȘI Șefa FMI, încrezătoare în perspectivele economice mondiale, în pofida incertitudinilor
Uber a raportat, pentru 2023, primul profit anual de la IPO, marcând sfârșitul unei ere în care compania de ride-sharing și livrare de mâncare a dat prioritate extinderii, în detrimentul profitului.
"Privind în urmă, 2023 a fost un punct de inflexiune pentru Uber - dovedind că putem continua să generăm o creștere puternică și profitabilă la scară", a declarat directorul general Dara Khosrowshahi, într-o teleconferință cu analiștii, după anunțarea rezultatelor.
Uber pare să fi rezolvat problema profitabilității livrărilor de mâncare cu un nou segment: publicitatea. Similar cu anunțurile sponsorizate de pe Amazon, Uber Eats oferă acum restaurantelor și altor magazine posibilitatea de a-și promova produsele.
În ultimul trimestru din 2023, publicitatea a adus venituri anuale de 900 de milioane de dolari. Acest lucru a ajutat segmentul de livrare să își crească EBITDA ajustat cu 98% de la an la an, până la 476 de milioane de dolari în timpul trimestrului.
Acțiunile companiei au câștigat peste 21% de la începutul anului. De la începutul anului 2023, Uber a urcat cu 185%, depășind puternic S&P 500 , care a crescut cu "doar" 30%. Uber are în prezent o capitalizare de piață de aproximativ 145 de miliarde de dolari.