EXCLUSIV FOTO Yakov Borover, Head of Operations Cinema City România & Bulgaria, primul interviu în România: Aveți mai puține cinematografe ca alte țări. Nu ne limităm doar la mall. Următorul cinema - la Iași, lista de filme arată foarte promițător

Povești cu Profit   
EXCLUSIV FOTO Yakov Borover, Head of Operations Cinema City România & Bulgaria, primul interviu în România: Aveți mai puține cinematografe ca alte țări. Nu ne limităm doar la mall. Următorul cinema - la Iași, lista de filme arată foarte promițător

2024 nu a fost cel mai bun an pentru Cinema City sau pentru industria cinematografică din România, cifra de afaceri înregistrând o scădere de 15% față de 2023, de la 360 de milioane de lei la 306 milioane de lei, spune, pentru Profit.ro, Yakov Borover, Head of Operations & Company Director, Cinema City Romania & Bulgaria, în primul interviu acordat presei locale.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

În 2023, afacerile Cinema City România înregistraseră o creștere de 24% față de anul precedent, în timp ce profitul net a avut un salt spectaculos de 544%, ajungând la aproape 96 de milioane de lei. 

Urmărește-ne și pe Google News
Tranzacție: Grupul belgian Turbos Hoet, cel mai mare dealer DAF din lume, nouă tranzacție în România CITEȘTE ȘI Tranzacție: Grupul belgian Turbos Hoet, cel mai mare dealer DAF din lume, nouă tranzacție în România

„Scăderea este cauzată în principal de faptul că 2023 a fost un an excepțional, cu conținut internațional și local foarte puternic. Deși 2024 a fost mai puțin impresionant, au fost totuși deschideri de cinematografe în România de către competitorii noștri, ceea ce este foarte pozitiv pentru piață.

Cifra noastră de afaceri a scăzut cu aproximativ 15% în 2024 față de 2023. Din păcate, prima parte a anului a fost deosebit de dificilă din cauza grevei de la Hollywood din 2023, care a afectat întreaga industrie prin lipsa de filme noi”, spune Yakov Borover, adăugând că 2024 a fost un an provocator pentru companie, însă este optimist pentru 2025, mai ales din perspectiva producțiilor care se anunță pentru anul în curs.

„Lista de filme arată foarte promițător, incluzând atât producții internaționale, cât și locale, cum ar fi Lilo și Stitch, F1, Mission Impossible, Buzz House 2, Cursa (ultimele două fiind producții românești), iar finalul de an va fi marcat de Avatar”, afirmă acesta.

EXCLUSIV FOTO Yakov Borover, Head of Operations Cinema City România & Bulgaria, primul interviu în România: Aveți mai puține cinematografe ca alte țări. Nu ne limităm doar la mall. Următorul cinema - la Iași, lista de filme arată foarte promițător

La nivel de România, cinematografele Cinema City au avut aproximativ 7 milioane de clienți în 2024, cifră estimată să crească anul acesta.

„Oamenii vor continua să meargă la cinema! Aceeași întrebare a fost ridicată când au apărut casetele video, apoi DVD-urile și acum platformele de streaming. Și totuși, cinematografele au rămas puternice.

FOTO Frédéric Lamy, CEO XXXLutz România: 2025 va fi un alt an de succes, marcat de expansiune și consolidare pe piață. Expansiunea noastră va include un mix echilibrat de deschideri de magazine fizice în zone urbane cheie și o prezență digitală extinsă CITEȘTE ȘI FOTO Frédéric Lamy, CEO XXXLutz România: 2025 va fi un alt an de succes, marcat de expansiune și consolidare pe piață. Expansiunea noastră va include un mix echilibrat de deschideri de magazine fizice în zone urbane cheie și o prezență digitală extinsă

Oamenii vor să râdă împreună, să plângă împreună și să împărtășească emoțiile într-o experiență colectivă. Suntem ființe sociale prin natura noastră și nu cred că acest lucru se va schimba prea curând. Vizionarea unui film pe ecran mare, cu un sunet excepțional și popcorn delicios, nu poate fi înlocuită de streaming-ul acasă”, precizează Yakov Borover.

EXCLUSIV FOTO Yakov Borover, Head of Operations Cinema City România & Bulgaria, primul interviu în România: Aveți mai puține cinematografe ca alte țări. Nu ne limităm doar la mall. Următorul cinema - la Iași, lista de filme arată foarte promițător

Aproximativ 30% din rulajul companiei la nivel național este generat de vânzarea de mâncare și băuturi în cadrul cinematografelor.

FOTO Grupul polonez Scallier continuă să se extindă în România, cu un nou parc de retail CITEȘTE ȘI FOTO Grupul polonez Scallier continuă să se extindă în România, cu un nou parc de retail

„Acest procent variază în funcție de locație și obiceiurile de consum”, afirmă acesta.

Bugetul de investiții pentru 2025, adaugă Yakov Borover, arată mult mai bine decât în anii anteriori, majoritatea fondurilor urmând a fi fi direcționate către noul cinematograf din Iași.

„De asemenea, vom investi în modernizarea cinematografelor existente și în tehnologie”, spune directorul de operațiuni al Cinema City.

CONFIRMARE FOTO Lanț olandez de magazine cu discount a intrat în România și lansează angajări CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Lanț olandez de magazine cu discount a intrat în România și lansează angajări

Noul cinematograf din Iași, al doilea din oraș, va fi inaugurat la jumătatea lunii aprilie, în cadrul Mall Moldova. Acesta va avea 9 săli, inclusiv o sală 4DX, și o capacitate totală de aproximativ 1.500 de locuri.

„În 2024, nu am deschis cinematografe noi. Totuși, am deschis două cinematografe în timpul pandemiei, o perioadă în care multe companii își reduceau costurile. Noi am ales să investim în România, deschizând cinematografe în Buzău și Brașov”, precizează acesta.

EXCLUSIV FOTO Yakov Borover, Head of Operations Cinema City România & Bulgaria, primul interviu în România: Aveți mai puține cinematografe ca alte țări. Nu ne limităm doar la mall. Următorul cinema - la Iași, lista de filme arată foarte promițător

Yakov Borover mai spune și că România este una dintre țările unde încă există un potențial semnificativ de creștere.

Dragoș Anastasiu (Eurolines), numit de Bolojan consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri CITEȘTE ȘI Dragoș Anastasiu (Eurolines), numit de Bolojan consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri

„Comparativ cu alte țări, România are mai puține cinematografe raportat la populație, iar piața nu este saturată. Există numeroase oportunități pentru noi locații, atât în orașele care au deja cinematografe, cât și în cele care nu au.

Nu ne limităm doar la centre comerciale. Analizăm atent fiecare oportunitate și luăm decizii în consecință. În alte piețe unde operăm, avem cinematografe și în afara mall-urilor, deci suntem deschiși la diverse soluții.

FOTO Cometex investește 5 milioane de euro în Caracal Retail Park și accelerează expansiunea națională CITEȘTE ȘI FOTO Cometex investește 5 milioane de euro în Caracal Retail Park și accelerează expansiunea națională

Vedem oportunități atât în orașele mari, cât și în orașele mai mici, unde un concept de cinematograf mai mic ar putea avea succes”, completează el.

Cele mai vizionate filme în 2024 în cadrul cinematografelor Cinema City de pe piața locală au fost: Deadpool & Wolverine, Buzz House: The Movie 2D, Dune: Partea a Doua, Tati Part-Time 2D și Inside Out 2.

Două dintre cele mai vizionate 5 filme sunt producții românești. 

EXCLUSIV FOTO Yakov Borover, Head of Operations Cinema City România & Bulgaria, primul interviu în România: Aveți mai puține cinematografe ca alte țări. Nu ne limităm doar la mall. Următorul cinema - la Iași, lista de filme arată foarte promițător

Cinema City este cel mai mare operator de cinematografe din România, parte a Regal Cineworld Group, al doilea cel mai mare operator de cinematografe din lume.

Cinema City România operează 28 de multiplexuri, cu 255 de ecrane și 45.498 de locuri.

Povestea Cinema City a început în 1930, la inițiativa familiei Greidinger, care a deschis primul lor cinematograf în Haifa, Israel.

Compania s-a dezvoltat rapid, devenind lider de piață în țara de origine și transformând mersul la cinema într-un adevărat spectacol pentru mulți iubitori de film.

Footprints AI atrage o investiție de 2,3 milioane de euro pentru extindere internațională CITEȘTE ȘI Footprints AI atrage o investiție de 2,3 milioane de euro pentru extindere internațională

Începând cu anii ’90, Cinema City s-a extins în Europa Centrală și de Est, începând cu Ungaria (1997), Republica Cehă (1998), Polonia (2000), Bulgaria (2003) și România (2007).

În acești 16 ani, compania a ajuns să dețină 98 de cinematografe cu peste 1.000 de ecrane și peste 182.000 de locuri.

Odată cu achiziția lanțului de cinematografe Palace, la începutul anului 2011, compania a adăugat Slovacia pe lista celor 6 țări în care este prezentă.

În 2014, Cineworld a achiziționat Cinema City ca parte a unei mari expansiuni în Europa Centrală și de Est, iar în 2018, Cineworld a cumpărat Regal Cinemas, devenind astfel al doilea cel mai mare lanț de cinematografe din lume.

Tranzacție - După mulți ani, producătorul de haine de lux Moncler, condus de miliardarul Remo Ruffini, cumpără din nou în România: O fabrică controlată chiar de Christian Dior Couture CITEȘTE ȘI Tranzacție - După mulți ani, producătorul de haine de lux Moncler, condus de miliardarul Remo Ruffini, cumpără din nou în România: O fabrică controlată chiar de Christian Dior Couture

Yakov Borover și-a început cariera în cadrul Cinema City acum 17 ani, inițial ca plasator, iar apoi avansând prin toate pozițiile din cinematograf, de la proiecționist la manager, dobândind o înțelegere profundă a acestui domeniu de la zero.

În prezent, acesta este Head of Operations și Company Director în cadrul Cinema City pentru România și Bulgaria.

EXCLUSIV FOTO Yakov Borover, Head of Operations Cinema City România & Bulgaria, primul interviu în România: Aveți mai puține cinematografe ca alte țări. Nu ne limităm doar la mall. Următorul cinema - la Iași, lista de filme arată foarte promițător

viewscnt
Afla mai multe despre
yakov borover
cinema city