Andreea Nedea, soția lui Ionuț Nedea, cel care a fondat agenția de turism Litoralulromanesc și pe care a vândut-o în vara anului 2024, într-o tranzacție ce depășește suma de 21 de milioane de euro, a intrat în afacerea cu pizza lansată sub supravegherea lui Liviu Mihăescu, fratele lui Mugur Mihăescu, aceasta hotărând să investească după ce a gustat produsul.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Mugur Mihăescu este interpretul personajului Garcea în serialul umoristic Vacanța Mare, proprietarul a trei pub-uri din Centrul Vechi al capitalei și, la acest moment, parlamentar AUR.
La momentul lansării, afacerea cu pizza a fost promovată prin vocea lui Mugur Mihăescu - VEZI AICI FOTO Mugur Mihăescu "Garcea" a lansat un lanț de pizzerii online și cheamă angajați din Bangladesh, după ce a apelat la Nepal: Zero forță de muncă în România. Găsești, dar vai steaua ei de forță de muncă!
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Astăzi, rețeaua de pizzerii Zest este controlată de co-fondatoarea Ana-Maria Pișcărac (50%) și Andreea Nedea (50%). Liviu Mihăescu este în continuare administrator al firmei.

Acum, lanțul va fi extins, pentru prima dată, în afara Bucureștiului.
În prezent, rețeaua Zest Pizza a ajuns la 10 puncte de delivery în București, acoperind practic toate zonele relevante.
„Eu am intrat în afacerea asta după ce am gustat produsul. În momentul în care am gustat pizza, am spus că este imposibil să nu aibă succes.
Deci produsul m-a convins, nu modelul de business, nu cifrele, nu nimic. Și am avut dreptate, în trei ani de zile de la zero a ajuns la o cifră impresionantă pentru tipul ăsta de afacere”, spune, pentru Profit.ro, Andreea Nedea, co-acționar în cadrul Zest Food, firma care controlează rețeaua de pizzerii Zest.

Zest Pizza și-a dublat afacerile anul trecut afacerile față de 2023, depășind 6 milioane de euro.
„Opțiunea noastră a fost să creăm conceptul exclusiv pentru delivery. Din punct de vedere al business-ului este o decizie mult mai bună decât locațiile fizice, unde ai probleme legate de personal și rentabilitatea în general pe locațiile fizice este una foarte, foarte scăzută.
Pe zona asta de delivery se controlează costurile mult mai bine și e o afacere ușor scalabilă. Și atunci, decizia noastră este să o ținem în zona asta, să o dezvoltăm și mai mult. Practic este pizzeria numărul unu în București în ceea ce privește volumele de livrări. Și asta datorită calității, nu datorită promovării agresive pentru că în momentul de față promovarea a fost organică, deci nu am făcut foarte multe lucruri în direcția asta”, spune Andreea Nedea.
Pentru 2025 sunt vizate deschiderea a încă 10 puncte de livrare în țară, în orașe precum Cluj, Constanța, Timișoara, dar și altele.
„În București avem în vedere să mai deschidem unul sau două puncte de livrare, însă vrem să extindem în Constanța, Cluj, Timișoara pentru început, după care vom vedea unde, care sunt orașele, dar prioritatea este pe cele trei orașe”, precizează aceasta.

Investițiile pentru anul în curs în dezvoltarea rețelei Zest Pizza se vor ridica la peste 1,5 milioane de euro.
„Unul dintre obiectivele pe termen scurt este să mutăm bucătăria centrală într-o locație mult mai mare. E a treia oară când schimbăm bucătăria cu o locație mai mare pentru că devine insuficientă. În ciuda faptului că e un spațiu de peste 300 de metri pătrați, volumul a crescut foarte mult și atunci avem nevoie de un spațiu mai mare. Și cel mai probabil alegem să cumpărăm o locație”, afirmă ea.
În 2024, Zest Pizza a vândut aproximativ 660.000 de pizza. 80% din totalul clienților sunt clienți recurenți.
„Acum facem și paste, nu doar pizza. Este extrem de dificil să faci paste bune pe delivery, pentru că produsul în sine suferă modificări foarte rapide de la momentul la care l-ai pus în farfurie și până când ajunge la client.

Dar, cu toate astea, noi am reușit să producem niște paste autentice, de foarte bună calitate și cu rețete autentice, pentru că la noi pastele carbonara nu au nicio legătură cu rețeta autentică. La noi se face cu cașcaval și cu șuncă presată.
Cifra noastră de afaceri a crescut cu 30% doar datorită introducerii pastelor. Și mai avem planuri să mai adăugăm produse în meniu. Obiectivul nostru este ca în următorii 3 ani de zile să ducem business-ul la 15 milioane de euro”, mai spune Andreea Nedea.
Zest Pizza a vândut 70.000 de porții de paste în 5 luni de la introducerea lor în meniu.
În ceea ce privește francizarea afacerii, Andreea Nedea afirmă că este o idee pe care o ia în calcul, însă doar în măsura în care va putea să controleze calitatea produsului.

„În momentul de față, principala provocare este legată de calitatea produsului. Nu putem să dăm rețeta mai departe și prin urmare, depinde foarte mult de ce se întâmplă într-o locație.
Dacă brandul nostru stă pe o locație care nu respectă procedurile sau poate schimbă ingredientele, care, iarăși, e un lucru pe care îl verifici foarte greu, ne putem trezi de fapt că brandul are de suferit la nivel național.
Și atunci, momentan, nu este neapărat direcția în care am vrea să mergem. De multe ori în franciză găsești produse care nu intră în categoria premium, iar noi avem un produs premium”, precizează aceasta.