Volkswagen a înregistrat o pierdere netă de 1,58 miliarde de euro anul trecut, față de un profit de 10,9 miliarde de euro în 2014, rezultatele fiind afectate de scandalul emisiilor poluante, pentru care grupul auto german a constituit provizioane de 16,2 miliarde de euro.
Aceasta este prima pierdere anuală raportată de Volkswagen în ultimii 22 de ani, informează Financial Times.
Compania a înregistrat anul trecut o pierdere operațională de 4,1 miliarde de euro, deși veniturile au avansat cu 5,4% față de anul precedent, la 202,5 miliarde de euro. Potrivit Wall Street Journal, în urma rezultatelor financiare slabe, Volkswagen a decis să acorde în acest an dividende de 0,11 euro pe acțiune, în declin drastic față de anul anterior, când acestea s-au situat la 4,8 euro pe acțiune.
În februarie, grupul german a anunțat că va amâna publicarea rezultatelor financiare pentru anul 2015, planificată inițial pe 10 martie, din cauza dificultăților legate de calcularea impactului financiar generat de scandalul emisiilor poluante.
CITEȘTE ȘI Profitul Daimler s-a redus în T1 cu peste o treime; producătorul Mercedes anchetează posibile nereguli privind emisiile în SUAVânzările grupului Volkswagen la nivel global au scăzut anul trecut pentru prima dată în ultimii 13 ani, contractându-se cu 2%, la 9,93 milioane de unități. Rezultatele slabe înregistrate de grupul auto au fost determinate de scăderea vânzărilor mărcii Volkswagen, celelalte divizii înregistrând creșteri. Vânzările sub marca Volkswagen la nivel global au scăzut cu 4,8% în 2015, la 5,82 milioane de unități, acesta fiind primul declin înregistrat în ultimii 11 ani.
Scăderea vânzărilor a avut loc în contextul în care, Volkswagen se confruntă cu un scandal uriaș după ce agenția de mediu din SUA a acuzat grupul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a aproape 600.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.
Producătorul german a ajuns joi la un acord cu autoritățile americane în privința răscumpărării sau remedierii neregulilor a aproximativ 500.000 din cele aproape 600.000 de mașini diesel echipate cu un soft care permite manipularea testelor de mediu și care au fost vândute pe piața din SUA. Totodată, VW va înființa, ca parte a acordului cu autoritățile americane, un fond pentru finanțarea unor măsuri de protecție a mediului.