Volvo înlocuiește cheile de la mașină cu o aplicație pentru smartphone

Volvo înlocuiește cheile de la mașină cu o aplicație pentru smartphone
scris 19 feb 2016

Volvo va fi primul producător auto care va vinde mașini fără chei sau telecomandă, șoferii urmând să utilizeze începând de anul viitor o aplicație specială pentru smartphone.

„Clienții Volvo vor primi o aplicație pentru telefonul mobil care va înlocui cheile fizice cu unele digitale. Tehnologia cheilor digitale funcționează cu ajutorul Bluetooth și va oferi clienților mai multă flexibilitate”, se arată într-un comunicat al companiei.

Urmărește-ne și pe Google News

Aplicația va putea să descuie și să încuie ușile mașinii, să deschidă și să închidă capota și portbagajul și să pornească sau să oprească motorul. În plus, pe lângă funcțiile obișnuite ale cheii, aplicația va permite închirierea mai rapidă a unei mașini Volvo, spun reprezentanții companiei. Mai exact, cei care vor să închirieze un autovehicul pot să facă o rezervare, să plătească și să primească cheia digitală, folosind pentru aceste operațiuni exclusiv telefonul mobil, iar apoi să ridice singuri mașina din parcare.

Mercedes-Benz, acuzată în instanță că a utilizat dispozitive care permit încălcarea standardelor de mediu CITEȘTE ȘI Mercedes-Benz, acuzată în instanță că a utilizat dispozitive care permit încălcarea standardelor de mediu

O persoană poate deține mai multe chei digitale pe același telefon, iar acestea pot fi trimise către alte persoane (prieteni, familie, angajați etc.) cu ajutorul telefonului mobil, acesta fiind principalul avantaj al tehnologiei.

Tehnologia va fi prezentată, în premieră, la Mobile World Congress 2016, care se va avea loc în perioada 22-25 februarie la Barcelona.

Șoferii care vor sa utilizeze chei clasice vor putea face în continuare acest lucru.

Anul trecut, Volvo a vândut la nivel global 503.127 de automobile, 2015 fiind primul an din istoria de 89 de ani a companiei suedeze în care numărul de mașini livrate depășește jumătate de milion.

Hakan Samuelsson, CEO-ul companiei, a declarat că Volvo intenționează să devină, în următorii ani, unul dintre principalii producători de mașini premium. Pe termen mediu, compania țintește vânzări anuale de 800.000 de mașini, dintre care 10% ar urma să fie generate de modele electrice. În octombrie anul trecut, Volvo a anunțat că toate modelele noi pe care le va lansa vor avea și o versiune hibrid plug-in (cu baterii reîncărcabile la o sursă externă de energie electrică), iar în 2019 compania va produce primul model integral electric.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
masina
cheie digitala
smartphone
telefon mobil
aplicatie
cheie