Grupul Volkswagen a semnat un nou contract cu grupul chinez SAIC, pentru parteneriatul printr-un joint-venture pe care cele două companii îl au în China. Noul contract se duce până în 2040, cu 10 ani mai mult decât actualul contract în vigoare.
Strategia „În China, pentru China” pe care a abordat-o VW Group pe cea mai mare piață auto din lume se duce până în 2040, în parteneriat cu SAIC, grupul chinez care vinde în Europa brandul MG.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele două companii colaborează în cadrul unei companii de tip joint-venture de aproximativ 40 de ani prin producția și vânzarea de automobile pe piața locală și au decis să-și prelungească acest parteneriat, printr-o extindere a acordului existent. Motivul este securizarea planurilor de dezvoltare pe piața locală, pe termen lung.
Cele două companii doresc să ajungă lider de piață cu mărcile VW și Audi, pe segmentul de vehicule electrice inteligente și conectate.
„Volkswagen și SAIC sunt pionierii mobilității individuale în China. Împreună, am înființat una dintre primele companii mixte internaționale din regiune în urmă cu 40 de ani. De la înființare, SAIC VOLKSWAGEN și-a câștigat încrederea a peste 28 de milioane de clienți. Odată cu prelungirea contractului pe termen lung, subliniem importanța acestei colaborări și importanța pieței chineze pentru Grupul Volkswagen”, a declarat Ralf Brandstätter, unul dintre cei care conduc activitatea Volkswagen AG în China, fost CEO al mărcii VW.
CITEȘTE ȘI FOTO Imagini aeriene - România depășește astăzi 100 km de autostradă inaugurați în 2024„China este un motor al inovației pentru conducerea autonomă și mobilitatea electrică acord, intensificăm integrarea noastră în ecosistemul chinez și valorificăm constant puterea inovației locale. Acest lucru creează, de asemenea, un avantaj competitiv strategic pentru Grupul Volkswagen la nivel mondial”.
Pentru compania chineză, care a crescut în ultimii 40 de ani inclusiv cu ajutorul tehnologiei și pregătirii realizate de compania germană, parteneriatul cu VW rămâne unul dintre pilonii afacerii din China. „Electrificarea și transformarea mașinii într-un vehicul inteligent sunt tendințele definitorii în industria auto.
Având în vedere piața extrem de dinamică, SAIC Motors, primul producător auto chinez care a vândut peste un milion de vehicule pe segmentul electric și pe piețele de peste mări, își aprofundează și își extinde cooperarea cu Volkswagen. Accentul pentru SAIC VOLKSWAGEN este pe dezvoltarea de noi vehicule electrice inteligente, pentru a menține o poziție de lider în industrie în domeniul tehnologiilor inteligente”, spune Wang Xiaoqiu, președintele SAIC Motor.
CITEȘTE ȘI Renault renunță la importurile Nissan în RomâniaDupă cum precizează cele două companii, acordul pe care funcționează în prezent este valabil până în 2030, dar, cu noul acord, sunt mult mai clar definite câteva din domeniile pe care se va concentra colaborarea dintre VW și SAIC.
Printre acestea, se numără și vânzarea unei unități de producție, în despre care anunțul oficial spune că a fost vândut „din motive economice”, dar care se afla într-o zonă vizată de mai multe acuzații ale ONU privind existența unor centre de detenție în care s-ar fi produs activități de tortură, tratamente medicale forțate și alte violențe asupra persoanelor aflate în detenție. Este vorba despre uzina Urumqi, care a fost vândută, împreună cu pistele de testare din Turpan și Anting.
Primul domeniu urmărit de parteneriat este „extinderea ofertei de produse cu noi modele electrice, variante de extindere de gamă și hibrizi plug-in”, care presupune lansarea a 18 noi modele, dintre care opt modele electrice noi. În 2026 va fi lansată o nouă platformă (CMP – Compact Main Platform) care va găzdui primele două noi mașini, echipate cu o arhitectură electrică de ultimă generație, dezvoltată local. Motoarele termice existente vor fi electrificate, prin trei modele PHEV și două variante cu Range Extender.
Un amănunt important este și cel legat de faptul că două dintre cele 18 noi modele ce vor fi lansate până în 2030, două vor fi vândute și pe alte piețe, cel mai probabil și în Europa.
CITEȘTE ȘI FOTO BYD lansează în Europa modelul de zeci de mii de euro cu care vrea să ia din clienții BMW, Audi și Mercedes. Prețul este dublu față de cel din ChinaAl doilea domeniu se referă la „optimizarea treptată a rețelei de producție cu accent pe eficiență și productivitate”, adică țintește rețeaua de unități de producție. Esența acestui capitol al parteneriatului este subliniată clar: „Capacitatea de producție existentă pentru vehiculele cu ardere internă va fi redusă treptat în următorii ani”. Cele două companii au investit în electrificarea fabricilor existente și nu exclud închiderea unor fabrici care nu mai sunt profitabile.
La acest capitol intră și fabrica din Urumqi, însă motivele în acest caz ar putea fi și unele politice.
Al treilea domeniu este cel al decarbonizării, care urmărește reducerea emisiilor de CO2 inclusiv la nivel corporativ, pe lanțul de producție.
VW Group a avut în China o strategie bazată pe parteneriate multiple, ceea ce i-a asigurat permanent o alternativă în caz de eșec.
Cele două companii de tip joint-venture, cu SAIC și cu FAW, asigură mărcilor VW supraviețuirea pe o piață chineză din ce în ce mai concurențială, în condițiile în care foarte multe mărci europene sau americane au probleme mari în a-și menține vânzările la un nivel profitabil, în China.