Volkswagen, sub presiunea costurilor ridicate și a concurenței chineze, a respins propunerile sindicatului de reducere a costurilor, cu doar câteva zile înaintea grevelor planificate, menite să evite închiderile de fabrici fără precedent, transmite Reuters.
”Deși pot exista și efecte pozitive pe termen scurt, măsurile nu vor duce la nicio ușurare financiară durabilă pentru companie în următorii ani”, a spus compania într-un comunicat, adăugând că va rămâne în contact cu reprezentanții muncii, scrie News.ro.
Puternicul sindicat IG Metall din Germania a propus luna aceasta economii de 1,5 miliarde de euro, inclusiv renunțarea la bonusuri pentru 2025 și 2026.
”Economiile durabile de 1,5 miliarde de euro nu pot fi stabilite nici măcar după o analiză intensivă”, a declarat vineri compania.
O sursă de la Volkswagen a respins propunerile sindicatului, spunând că acestea sunt menite să câștige un timp pe care compania nu îl are.
”Noi discuții într-un mediu și mai dificil ar fi necesare până cel târziu în 2026”, a spus sursa, adăugând că unele dintre propuneri nu sunt fezabile din punct de vedere legal.
Volkswagen a cerut o reducere a salariilor cu 10%, argumentând că trebuie să reducă costurile și să crească profitul pentru a apăra cota de piață în fața concurenței ieftine din China și a scăderii cererii de mașini europene. De asemenea, amenință că va închide fabrici în Germania pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani.
RĂSPUNSUL SINDICATULUI
Sindicatul și-a reiterat propunerile de reducere a costurilor ca răspuns la declarația Volkswagen.
”IG Metall a făcut un pas uriaș către managementul Volkswagen în cadrul negocierilor”, a spus acesta, adăugând că compania nu a reușit să ofere un răspuns cu privire la pașii pe care este pregătită să ia față de angajații săi.
O structură organizatorică complexă, investițiile evaluate greșit, deciziile de management proaste, cererea slabă în Europa și China, costurile ridicate și birocrația Germaniei au fost toate vinovate pentru problemele Volkswagen pe piața sa de origine.
Directorii au spus că nu se așteaptă ca cererea de mașini din Europa văzută înainte de pandemie să revină, lăsând compania cu o capacitate de producție în exces și scumpă.
Vineri devreme, IG Metall a declarat că lucrătorii Volkswagen ar putea intra în grevă în toată Germania de săptămâna viitoare, intensificând conflictul cu conducerea.
CITEȘTE ȘI Producția mondială de vin cade la cel mai scăzut nivel din 1961”Grevele sunt posibile și, de asemenea, necesare de la începutul lunii decembrie”, a spus IG Metall într-o fișă adresată lucrătorilor, văzută de Reuters, adăugând că un acord de a nu organiza greve va lua sfârșit sâmbătă.
Așa-zisele greve de avertizare la fabricile producătorului de automobile din Germania sunt de așteptat să aibă loc chiar luni, potrivit unor persoane familiarizate cu chestiunea, care ar marca primele greve la scară largă la fabricile Volkswagen din Germania din 2018.
Grevele de avertizare durează de obicei de la câteva ore până la o zi. Reprezentanții sindicatului și conducerea se vor întâlni din nou pe 9 decembrie pentru a continua negocierile asupra unui nou contract de muncă pentru lucrătorii din VW AG , sindicatele promițând să reziste oricărei propuneri care nu oferă un plan pe termen lung pentru fiecare fabrică VW.
Grevele, care ar putea escalada în greve de 24 de ore sau nelimitate dacă nu se ajunge la un acord în următoarea rundă de negocieri salariale, vor afecta producția Volkswagen într-un moment în care producătorul auto se confruntă deja cu livrări și profituri în scădere.