Vard Tulcea construiește o nouă navă pentru italienii de la Prysmian

Vard Tulcea construiește o nouă navă pentru italienii de la Prysmian

Leonardo da Vinci. Foto: Prysmian Group

Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 23 nov 2022

Vard Tulcea va construi coca unui vas avansat de poziționare a cablurilor subacvatice pentru producătorul italian de cabluri Prysmian Group, în cadrul unui contract de 200 milioane de euro semnat de italieni cu operatorul șantierului naval, grupul norvegian Vard.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Este a doua comandă pentru o astfel de navă obținută de Vard de la Prysmian. Primul vas, a cărui cocă a fost construită, de asemenea, la Tulcea, a depășit “toate așteptările” în primul său an de funcționare, potrivit italienilor.

Prysmian a plătit 170 milioane de euro pentru vasul construit anterior, botezat Leonardo da Vinci.

VIDEO Podul de la Brăila, \ CITEȘTE ȘI VIDEO Podul de la Brăila, "Golden Gate-ul României", nu va fi inaugurat până la finalul acestui an. Pe cine este aruncată vina

Noua navă va avea o lungime de aproximativ 170 metri și grinda de 34 metri, la fel ca Leonardo da Vinci, și va dispune de capacități de instalare pentru adâncimi de peste 3.000 de metri.

De designul vasului se va ocupa șantierul Vard Design din Ålesund, armarea completă urmând să fie realizată pe unul dintre celelalte șantiere Vard din Norvegia.

Livrarea este programată pentru primul trimestru din 2025.

Vard operează 9 șantiere cu peste 9.000 de angajați, în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam. Compania este deținută în proporție de 86,81% de grupul italian Fincantieri, al patrulea cel mai mare constructor de nave la nivel global.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
vard tulcea
prysmian
vas pozitionare cabluri
vas pozare cabluri submarine
contract
comanda