Două companii din China, Tencent și NavInfo, și fondul suveran GIC din Singapore vor cumpăra o participație de 10% la compania de hărți digitale HERE, cu scopul principal de a accelera dezvoltarea sistemelor de navigație pentru mașini fără șofer. Prețul tranzacției nu a fost anunțat, informează Wall Street Journal și Financial Times.
În urma tranzacției, HERE vrea să creeze o companie mixtă cu NavInfo, care se ocupă tot de hărți digitale, extinzându-și serviciile pe piața chineză. Totodată, gigantul din domeniul internetului Tencent va integra serviciile HERE în propriile produse. Colaborarea se va concentra pe dezvoltarea unor hărți inteligente și sisteme de navigație pentru mașini autonome, un domeniu de importanță majoră la acest moment, atât pentru jucătorii din tehnologie, cât și pentru industria auto.
“Cu ajutorul tehnologiei HERE, dorim să dezvoltăm sisteme de navigație și hărți pentru mașini autonome”, a declarat un purtător de cuvânt al NavInfo.
HERE a fost vândută anul trecut de Nokia către BMW, Audi și Mercedes, pentru aproximativ 2,5 miliarde de euro. Hărțile HERE echipează 80% din sistemele de navigație din Europa și America.
China este aproape de a depăși SUA ca cea mai mare piață pentru mașini premium, ceea ce forțează producătorii germani să formeze alianțe cu jucători de pe plan local pentru a se extinde pe piața chineză.
Rolul hărților devine din ce în mai important în industria auto, pe măsură ce dezvoltarea mașinilor autonome avansează, având în vedere că o mașină care se conduce singură trebuie să cunoască traseul cu maximă exactitate, fără intervenția umană.