Organizația EuroNCAP a testat un pachet consistent de automobile produse în China, alături de două modele europene. Toate au fost notate cu punctajul maxim, dar scorurile detaliate din spatele celor 5 stele arată diferențe vizibile la fiecare capitol de siguranță, conform analizei Profit.ro.
Cel mai bun rezultat a fost obținut de Polestar 3, cel mai nou model al mărcii care are rădăcini suedeze, având o susținere egală din partea Volvo și a mărcii-mamă, Geely.
Mai mult decât atât, SUV-ul a reușit să obțină cel mai mare scor din istoria testelor EuroNCAP pentru protecția copiilor, care „se apropie de un scor perfect”. Nu încape îndoială că ingineria din spatele Polestar are la bază anii de experiență și de cercetare ai specialiștilor Volvo, compania suedeză din care s-a desprins noua marcă a grupului chinez Geely.
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Polestar 3 a primit 93% pentru protecția pasagerilor copii, cu rezultate bune pentru ambele tipuri de pasageri-copii (un manechin simulează un copil de 6 ani și celălalt un copil de 10 ani, în toate testele EuroNCAP).
De asemenea, SUV-ul Polestar a primit cea mai bună notă din acest set de mașini testate, 90%, pentru protecția adulților, având în același timp 79% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (pietoni și bicicliști), precum și 83% - de asemenea, unul dintre cele mai mari scoruri – pentru sistemele de asistență.
Un alt SUV produs în China și importat în Europa începând din acest an, BYD Sealion 7, a obținut scoruri mai mici pe alocuri, dar a reușit să se încadreze fără probleme în standardele necesare pentru cele 5 stele.
Pentru ocupanții adulți, scorul a fost de 87%, în timp ce pentru copii scorul a fost egal cu cel al Polestar 3, 93%. La celelalte două capitole, pietoni plus bicicliști și asistență de siguranță, scorurile au fost din nou mai mici decât la Polestar 3, cu 76% și, respectiv, 79%.

Geely a mai avut un automobil în acest pachet de mașini testate, EX5, care a trecut testul cu peste 80% la toate capitolele, dovedind că apartenența la un grup asigură inevitabil și accesul la tehnologie.
SUV-ul Geely a reușit chiar și un loc 1 la protecția utilizatorilor vulnerabili, cu 83%, mai multe decât oricare altă mașină testat în această sesiune. Și la sistemele de asistență scorul a fost maxim, la fel ca la Polestar 3.
Jaecoo 7 PHEV este produs de grupul Chery, o companie de stat din China care are ceva tradiție în Europa și care este, de altfel, cel mai mare exportator de automobile al Chinei. Chiar dacă scorurile sale au fost printre cele mai mici din această sesiune, scorul total susține nivelul ridicat de siguranță și justifică fără probleme cele 5 stele primite.
Nu în ultimul rând, Hongqi E-HS9 s-a aflat de asemenea printre mașinile testate în sesiunea de primăvară a EuroNCAP, dar a avut mici emoții la aflarea rezultatelor. Inginerii EuroNCAP au acordat punctajul maxim, 5 stele, dar au notat faptul că airbag-urile au avut unele scăpări la impactul frontal.
Ulterior, compania a anunțat EuroNCAP că s-au făcut remedieri la furnizorul de airbag-uri și pe linia de asamblare.
Reprezentanții Europei în aceste teste au fost Audi A6 și Cupra Terramar, ambele reușind scoruri bune, comparabile cu rivalii chinezi, chiar dacă la sistemele de asistență notele între 70 și 80 de procente arată unele minusuri. Atât sedanul Audi, cât și SUV-ul Cupra au primit 5 stele.

„Cu atât de multe SUV-uri noi care intră pe o piață din ce în ce mai competitivă, testele Euro NCAP îi ajută pe consumatori să navigheze în una dintre cele mai complicate decizii de cumpărare cu care se vor confrunta.
Mărcile chineze dezvoltă și lansează noi modele de mașini într-un ritm vertiginos, multe dintre ele obținând maximum cinci stele în evaluarea siguranței Euro NCAP.
Cu toate acestea, problemele descoperite în timpul testelor sugerează potențiale probleme de producție care nu ar trebui neglijate dacă producătorii chinezi doresc să păstreze standardele de siguranță predominante în Europa”, a declarat Michiel van Ratingen, Secretar General Euro NCAP.
EuroNCAP a anunțat că, de anul viitor, va schimba modul în care va face evaluarea siguranței pentru automobilele care sunt vândute pe piața din Europa. Criteriul principal de excelență va rămâne, însă, punctajul de 5 stele, „ un indicator valid și de încredere al performanței de siguranță a unei mașini noi”.