Șeful Volvo, nemulțumit de amânarea amenzilor pentru CO2: „Toată lumea știa regulile. Au ales să nu o facă!”. Compania suedeză pierde sute de milioane de euro în urma deciziei UE

Auto/Transporturi   
Șeful Volvo, nemulțumit de amânarea amenzilor pentru CO2: „Toată lumea știa regulile. Au ales să nu o facă!”. Compania suedeză pierde sute de milioane de euro în urma deciziei UE

Jim Rowan, CEO al mărcii Volvo, care este parte a holdingului chinez Geely, a criticat decizia Comisiei Europene, anunțată de Ursula von der Leyen, prin care calculul țintelor de CO2 se va face ca medie, pe următorii trei ani, în loc de intervalele anuale, prevăzute până acum de legislația UE. Volvo urma să facă un pool cu alte mărci, din care să încaseze sume frumoase pe creditele de CO2.

Decizia Comisiei Europene, transmisă industriei auto de președinta Ursula von der Leyen, prin care se schimbă complet mecanismul de verificare și amendare a constructorilor auto în funcție de emisiile de CO2 ale vehiculelor vândute, nu a provocat doar bucurie în rândul managerilor companiilor auto, ci și nemulțumire.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Umbrărescu se luptă cu turcii pentru cel mai dificil și scump lot montan din Autostrada Unirii CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu se luptă cu turcii pentru cel mai dificil și scump lot montan din Autostrada Unirii

CEO-ul Volvo Cars, Jim Rowan, a transmis că este „extrem de dezamăgit” de această schimbare de legislație, prin care companiile cu întârzieri în vânzările de mașini electrice vor primi o înlesnire extrem de dorită și așteptată.

„Statele membre au fost de acord cu aceste măsuri. Asta este lege și, totuși, a fost schimbată”, a declarat Jim Rowan pentru Automobilwoche, spunând că „ceea ce face acestă decizie este să slăbească încrederea  dintre UE și industria auto”. Rowan se întreabă retoric cât de corectă este situația, pentru o companie mică, fără putere ca marile companii, dar care a făcut eforturi.

Șeful Volvo mai amintește că ACEA, asociația industriei auto, a fost parte din negocierile și discuțiile de la adoptarea legislației care a stabilit reguli mai dure în 2025. „Toată lumea știa regulile”, mai spune Rowan nemulțumit că marii producători auto din Europa nu au făcut investițiile necesare.

CLASAMENT Dacia Duster a depășit Logan pe piața auto din România. Care sunt cele mai vândute mașini și cum a dispărut Tesla din preferințele românilor CITEȘTE ȘI CLASAMENT Dacia Duster a depășit Logan pe piața auto din România. Care sunt cele mai vândute mașini și cum a dispărut Tesla din preferințele românilor

„Dacă o companie mică precum Volvo a putut să investească pentru a nu încălca regulile, anumite companii mari ar fi putut să o facă și ele. Au ales să nu o facă. Au vândut cantități mari de mașini cu combustie. Au făcut o grămadă de bani din aceste mașini cu combustie. Niciodată nu au făcut investițiile necesare pentru a obține nivelurile corecte de CO2”.

Volvo a constituit un parteneriat (pool) cu mai multe mărci, între care Mercedes-Benz, permis de legislația UE, prin care ar fi urmat să vândă creditele de CO2 celor care nu-și atingeau țintele.

Acum, toată înțelegerea ar putea să fie anulată, iar Volvo să piardă circa 300 de milioane de euro, potrivit estimărilor analiștilor. Șeful Volvo speră ca înțelegerile să se deruleze conform contractelor, dar absența unor limitări din partea Comisiei Europene sunt foarte probabil în măsură să-i determine pe constructori să renunțe la ele, pentru moment.

CLASAMENT Dacia Duster a depășit Logan pe piața auto din România. Care sunt cele mai vândute mașini și cum a dispărut Tesla din preferințele românilor CITEȘTE ȘI CLASAMENT Dacia Duster a depășit Logan pe piața auto din România. Care sunt cele mai vândute mașini și cum a dispărut Tesla din preferințele românilor

Conform explicațiilor date de Ursula von der Leyen, constructorii auto vor avea posibilitatea să-și declare emisiile medii pe flotele vândute pe un termen de trei ani, ceea ce le va permite să depășească în 2025 țintele, dar să recupereze depășirile în următorii doi ani, fără să mai plătească amenzi uriașe.

Reprezentanții companiilor auto au estimat inițial că s-ar putea ajunge la circa 15 miliarde euro, bani cu care s-ar fi putut face investiții importante în electrificare.

Un alt critic al ideii de schimbare a legislației a fost Carlos Tavares, fostul CEO al Stellantis, care spunea că grupul pe care îl conducea atunci va reuși să respecte țintele de emisii. Între timp, el a demisionat din fruntea Stellantis.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
emisii co2
limite emisii
comisia europeană