Echipa de tranziție a lui Donald Trump recomandă schimbări semnificative ce vizează reducerea sprijinului pentru vehiculele electrice (EV) și stațiile de încărcare și noi măsuri pentru blocarea mașinilor, componentelor și bateriilor provenite din China, conform unui document consultat de Reuters.
Recomandările, care nu au fost discutate până acum, vin într-un moment în care în SUA tranziția spre mobilitate electrică stagnează, iar industria EC chineză puternic subvenționată continuă să crească, parțial în urma lanțului bine pus la punct de aprovizionarea cu baterii. În campania electorală, Trump s-a angajat să atenueze reglementările pentru mașinile alimentate cu combustibili fosili și să reducă sprijinul pentru vehiculele electrice, scrie Agerpres.
De asemenea, echipa de tranziție recomandă impunerea de taxe vamale la toate materialele pentru baterii pe plan global, o măsură care ar urma să sprijine producția în SUA, și apoi să fie negociate excepții individuale cu aliații, se arată în document.
Ar fi o schimbare semnificativă de direcție față de politicile administrației Biden, care a căutat să echilibreze încurajarea unui lanț intern de aprovizionare cu baterii, separat de China, cu o tranziție rapidă către EV. Conform documentului, echipa de tranziție vrea redirecționarea banilor dedicați construirii de stații de încărcare și construirii unor modele EV accesibile către prioritățile de apărare națională, inclusiv asigurarea mineralelor pentru producerea bateriilor.
De asemenea, echipa de tranziție cere eliminarea creditului fiscal de 7.500 dolari pentru consumatorii care achiziționează EV.
Analiștii avertizează că aceste politici ar reprezenta o lovitură pentru producția și vânzările de vehicule electrice în SUA, într-un moment în care producătorii auto vin cu o gamă largă de modele EV.
Reducerea sprijinului guvernamental va afecta și vânzările Tesla, compania deținută de Elon Musk, care a cheltuit mai mult de un sfert de miliard de dolari pentru a sprijini realegerea lui Trump. Musk a declarat că tăierea subvențiilor va afecta mai mult rivalii decât pe Tesla.
Luni, Departamentul american al Energiei a informat că a finalizat împrumutul de 9,63 miliarde de dolari acordat societății mixte alcătuită din Ford Motor și producătorul sud-coreean de baterii SK On, pentru a ajuta la finanțarea construcției a trei noi unități de producere a bateriilor în Tennessee și Kentucky, transmite Reuters.
Acest împrumut cu costuri scăzute acordat societății mixte BlueOval SK este cel mai mare credit acordat până acum în cadrului programului guvernamental de împrumuturi “Advanced Technology Vehicles Manufacturing”, menit să susțină producția de vehicule electrice (EV).
CITEȘTE ȘI FOTO Umbrărescu vrea un nou lot din Autostrada UniriiSK On este divizia de baterii destinate vehiculelor electrice a grupului energetic SK Innovation.
BlueOval SK va construi unități în Kentucky și Tennessee, producția anuală de baterii urmând să depășească 120 gigawați oră (GWH).
Până acum, compania a investit în lucrările de construcții peste 11 miliarde de dolari și intenționează să înceapă producția la fabrica din Kentucky în 2025, iar în Tennessee spre finalul anului viitor.