Consiliul de Administrație al Mercedes-Benz a fost schimbat semnificativ prin noi numiri și neprelungirea contractelor pentru o parte dintre actualii directori, într-o mișcare apreciată de analiști ca fiind o restructurare de management, după patru ani de continuitate.
Consiliul de Supraveghere al Mercedes-Benz Group AG a decis mai multe schimbări în cadrul Consiliului de Administrație al companiei. În cursul anului viitor, își vor încheia contractul trei directori, Sabine Kohleisen, Renata Jungo Brüngger și Hubertus Troska, în locul acestora fiind numiți Mathias Geisen, Oliver Thöne și Olaf Schick.
Sabine Kohleisen a condus activitățile de Resurse Umane (HR) iar contractul său expira în noiembrie 2025. Ea va renunța la mandat mai repede, în aprilie, pentru a fi înlocuită de Britta Seeger, care până acum s-a ocupat de Marketing și Vânzări.
O a doua numire va fi a lui Mathias Geisen, în prezent șeful Mercedes-Benz Vans, care va fi numit în locul Sabinei Kohleisen, ca șef pentru marketing și vânzări.
O altă numire importantă este cea a lui Oliver Thone - care până acum a fost director de Strategie și Direcție de Produs și a pus la punct întreg portofoliul de produse până în 2030 - în funcția de director pentru China, unde îl va înlocui pe Hubertus Troska, care se pensionează.
În fruntea activităților de guvernanță și strategie corporativă va fi numit Olaf Schick, care vine de la Continental AG, unde a fost CFO, dar care anterior a ocupat diferite poziții în cadrul Mercedes. El o înlocuiește pe Renata Jungo Brungger, care pleacă din companie la cerere.
CITEȘTE ȘI FOTO Vin chinezii: BYD a încărcat încă un vapor cu mii de mașini electrice și hibrid pentru a cuceri EuropaRămân neschimbate pozițiile lui Ola Kallenius, Chief Executive Officer al companiei, cea a lui Harald Wilhelm, Chief Financial Officer, și cea a lui Markus Schafer, Chief Technology Officer, precum și cea a directorului de producție, Jorg Burzer.
Schimbările aduc în primul rând o întinerire semnificativă a Consiliului de Administrație, persoanele înlocuite aflându-se la vârste apropiate de pensionare, în timp ce noii membri sunt născuți după 1970.
În al doilea rând, este posibilă o intenție de reașezare a activității companiei pe anumite segmente și piețe, inclusiv în China, dar și o încercare de creștere a rentabilității, cu ajutorul lui Mathias Geisen, care a avut rezultate foarte bune la divizia de vehicule comerciale.