Obiectivele Germaniei privind vehiculele electrice până în 2030 nu sunt realiste

Obiectivele Germaniei privind vehiculele electrice până în 2030 nu sunt realiste
scris astăzi, 13:35

Piața vehiculelor electrice (EV) din Germania va crește mai lent decât speră Guvernul, conform unui studiu al firmei Deloitte, efectuat în rândul a 1.000 de respondenți, transmite DPA.

Până în 2030, doar 11,2 milioane de vehicule complet electrice ar urma să circule în Germania - cea mai mare piață auto europeană - în timp ce ținta Guvernului este de 15 milioane, arată previziunile Deloitte.

Urmărește-ne și pe Google News
Arad: Centura de est va fi deschisă cu un avans de câteva luni CITEȘTE ȘI Arad: Centura de est va fi deschisă cu un avans de câteva luni

În 2021, coaliția aflată atunci la guvernare a anunțat obiectivul de a face din Germania liderul pieței de mobilitate electrică, având cel puțin 15 milioane de vehicule complet electrice până în 2030, excluzând modelele hibride, scrie Agerpres.

Dar China, cea mai mare piață auto din lume, rămâne jucătorul dominant pe segmentul vehiculelor electrice.

Controversata decizie a Guvernului german de a anula în decembrie subvențiile pentru achiziționarea EV, din cauza restricțiilor bugetare, a afectat vânzările.

"Pentru a promova acceptarea mobilității electrice, sunt esențiale condiții-cadru fiabile, deoarece companiile au nevoie de o siguranță a planificării", a apreciat Harald Proff, directorul diviziei auto de la Deloitte.

Estimarea de milioane de vehicule complet electrice se bazează pe un model care ia în calcul diverse variabile, cum ar fi prețurile la electricitate și petrol, asigurările auto și subvențiile pentru achiziționarea de mașini.

Arctica emite în prezent mai mult CO2 decât absoarbe CITEȘTE ȘI Arctica emite în prezent mai mult CO2 decât absoarbe

La 1 octombrie, aproape 1,6 milioane de mașini electrice erau înmatriculate în Germania, în timp ce opinia publică rămâne divizată. Un studiu Deloitte în rândul a 1.000 de respondenți arată că 40% sprijină planificata interzicere de către UE a vânzărilor de vehicule noi cu motor pe combustie, din 2035, în timp ce 36% se opun. Restul de 24% au o poziție neutră.

Consultanții Deloitte sunt optimiști în privința succesului EV pe plan global.

"Companiile ar trebui să investească mai mult în baterii, pentru a reduce prețurile vehiculelor electrice, și a spori acceptarea mobilității electrice", a declarat Proff, adăugând că industria auto trebuie să impulsioneze inovarea.

viewscnt
Afla mai multe despre
germania
masini electrice