Britanicii merg înainte cu procesul de tranziție la propulsia electrică, după cum arată cifrele privind înmatriculările. Segmentul de autoturisme exclusiv electrice a atins o cotă record în octombrie. Clienții vin preponderent de la mașinile diesel, semn că sunt interesați de un consum redus, însă propulsia cu benzină rămâne la cotele maxime în continuare, chiar dacă aici sunt incluse și mașinile cu motorizări mild-hybrid, relevă analiza Profit.ro.
Marea Britanie a înmatriculat în acest an aproape 300.000 de automobile electrice, adică de trei ori mai multe decât cele diesel, și aproape cât automobilele hibrid clasic și plug-in hybrid la un loc (350.000 de unități), într-un an în care mașinile diesel au scăzut la un minim istoric.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În luna octombrie, segmentul de autoturisme diesel a coborât la numai 6,2% din piață, în scădere cu 1,1 puncte procentuale față de anul trecut, având o pondere de 6,4% pe întreg anul (primele 10 luni).
Tot în octombrie, mașinile electrice au trecut de 20% cotă de piață, înregistrând o nouă creștere față de anul anterior, când ponderea electricelor ajunsese la 15,6%.
În afară de electrice, toate celelalte segmente au scăzut cu procente variind între -1,6% pentru full-hybrid și -20,5% pentru diesel. Motorizările pe benzină (care includ și mild-hybrid) au rămas la cea mai mare cotă de piață, puțin peste 50%, chiar dacă au pierdut 14 procente față de anul anterior.
CITEȘTE ȘI Trump intenționează să declare stare de urgență pentru a-și aplica planul de expulzare a migranțilorDe la începutul anului, Marea Britanie a înmatriculat 1,65 milioane de autoturisme, rămânând în continuare a doua cea mai mare piață auto a Europei, după Germania (2,1 milioane unități), având o evoluție pozitivă, cu 3,3% creștere comparativ cu anul anterior. În luna octombrie, vânzările de automobile au scăzut cu 6 procente, urmând tendința înregistrată în toată Europa.
Dacia este una dintre mărcile care au creștere în Marea Britanie, chiar dacă cel mai important model al anului, Duster 3, abia a fost lansat pe această piață. Practic, cu noul Spring în centrul atenției, pe o piață preocupată de mașini electrice, și cu modelele Duster 2, Sandero Stepway și Jogger ca vedete ale vânzărilor, Dacia a obținut în octombrie un avans de 33,1%, cu 2.454 de automobile vândute, apropiindu-se de cota de 2% din piața de autoturisme din UK.
Noul Duster poate fi comandat în Marea Britanie cu 22.400 de euro, în condițiile în care echiparea Essential nu are Media Nav, ci doar suport de telefon, vopsea albă și jante de tablă, de 16 inchi.
CITEȘTE ȘI Dacia angajează în meserii cu calificare înaltă, cu „salariu motivant”, după ce a concediat 300 de persoaneDupă 10 luni, Dacia are un volum de 25.479 automobile înmatriculate, ceea ce reprezintă o creștere de 9,3% și o cotă de 1,54%.
Industria auto din România mai are, pe lângă Dacia, o veste bună din Marea Britanie, datorită modeului Ford Puma, construit la Craiova, care este în continuare cel mai vândut automobil din această țară, cu 42.465 de unități înmatriculate, după ce în octombrie acesta s-a clasat pe locul al doilea, cu 3.521 unități, fiind depășit doar de Kia Sportage.